پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با رئیس مجلس تونس گفت: اکنون که این رژیم غاصب علاوه بر هتک حرمت مسجدالاقصی قبله اول مسلمین به جنایت علیه بشریت و کشتار مردم غزه و فلسطین ادامه می‌دهد، ضرورت دارد پارلمان‌های کشور‌های اسلامی به‌عنوان نماینده مردم به دفاع تمام‌عیار از فلسطین برخیزند.
شعار سال: گفت‌وگوی تلفنی راشد الخریجی الغنوشی، رئیس مجلس نمایندگان تونس با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با راشد الخریجی الغنوشی ضمن تبریک عید فطر، حول محور جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
 
پارلمان‌های کشور‌های اسلامی به دفاع تمام‌عیار از فلسطین برخیزند

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی، با اشاره به ماهیت تجاوزگر رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم مسلمان فلسطین به‌ویژه زنان و کودکان بی‌دفاع گفت: امروز جهان اسلام شاهد است که رژیم غاصب صهیونیستی با تمام توان به قتل‌عام مسلمانان فلسطین برخاسته است».
 
دفاع از مردم فلسطین تکلیف همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است

وی در ادامه افزود: «اکنون که این رژیم غاصب علاوه بر هتک حرمت مسجدالاقصی قبله اول مسلمین به جنایت علیه بشریت و کشتار مردم غزه و فلسطین ادامه می‌دهد، ضرورت دارد پارلمان‌های کشور‌های اسلامی به‌عنوان نماینده مردم به دفاع تمام‌عیار از فلسطین برخیزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی جنایات آشکار رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در فجایع نوار غزه و مسجدالاقصی را تجاوز به جهان اسلام خواند و اظهار داشت: دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس و حمایت گسترده از آرمان‌های جهان اسلام، تکلیف همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

قالیباف با اشاره به نیاز بیشتر جهان اسلام به انسجام و وحدت نظر تأکید کرد: همبستگی، تعامل و مراودات کشور‌های اسلامی راه را بر جنایات رژیم اشغالگر قدس خواهد بست.

در ادامه این دیدار، راشد الخریجی الغنوشی، رئیس مجلس نمایندگان تونس نیز ضمن تبریک عید فطر و تشکر از این تماس تلفنی گفت: «عید فطر امسال، بر امت اسلامی تلخ شد و به خاک و خون کشیده شدن مردم مسلمان فلسطین شادی را از مسلمانان گرفت».

وی تأکید کرد: تشدید تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه و رام‌الله، عید فطر را برای همه مسلمانان با درد و غم همراه نمود.
 
مسلمانان باید با تمام توان از فلسطین، قدس و مردم مسلمان این منطقه دفاع کنند

الغنوشی تصریح کرد: در شرایطی که جامعه جهانی توان توقف ماشین تجاوز رژیم اشغالگر قدس را ندارد، مسلمانان باید با تمام توان از فلسطین، قدس و مردم مسلمان این منطقه دفاع کنند.

وی همچنین تأکید نمود: مسئله فلسطین صرفاً مربوط به فلسطینی‌ها نیست بلکه مربوط به مسلمانان، اعراب و همه انسان‌های آزادیخواه است که حق زندگی و آزادی دارند».

رئیس مجلس نمایندگان تونس در پایان تلاش همه‌جانبه پارلمان‌های کشور‌های اسلامی را در حمایت از مردم فلسطین خواستار شد و گسترش و توسعه همکاری‌های دو کشور مسلمان تونس و جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۰۴۴۹۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین