پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت موافقت کردند.

شعار سال: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۱۵۴ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه علنی با یک فوریت لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت موافقت کردند.

قاسم‌پور: مجلس مسائل حوزه زنان را پیگیری می‌کند

فاطمه قاسم‌پور در موافقت با یک فوریت لایحه مذکور، گفت: مساله تامین امنیت و کرامت زنان مساله‌ای حائز اهمیت است اما قانون جامعی ندارد و لازم است برای رفع این خلاء، قانونگذاری شود.

وی بیان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته با مصادیقی از خشونت علیه زنان مواجه شدیم و این مساله مطالبه گری برای قانون گذاری در این زمینه و برخورد با متخلفان را افزایش داد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت نیازمند بررسی دقیق از منظر فقهی و حقوقی است و بررسی همه جانبه این لایحه زمان بر است.

قاسم‌پور ادامه داد: بر این اساس لازم است مجلس به فوریت آن رای دهد تا کمیسیون تخصصی آن را بررسی کند.

وی اظهار داشت: ۱۰ سال است که خلاء قانونی نسبت به مساله امنیت زنان برای همه احساس شده و تصویب این قانون می‌تواند به رفع مشکلات در این زمینه کمک کند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای مجلس یازدهم، فراکسیون زنان همواره نسبت به این مساله دغدغه داشته است و مساله تامین امنیت زنان که از آموزه‌های اسلامی و مبتنی بر گفتمان انقلاب است، باید به فوریت پیگیری شود.

قاسم پور اظهار داشت: طی چند ماه اخیر متاسفانه درباره این لایحه با مجلس برخورد سیاسی شده است که باید بگویم مجلس خود را صاحب این جایگاه می‌داند تا مسائل اساسی حوزه زنان را پیگیری کند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در این باره، گفت: متاسفانه برخی از افراد با مسائل فرهنگی و اجتماعی برخورد سیاسی می‌کنند.

سعیدی: دولت صلاحیت لازم برای رسیدگی به بانوان را ندارد

همچنین در ادامه جلسه، معین‌الدین سعیدی در مخالفت با یک فوریت لایحه مذکور، گفت: نمایندگان طرح متقن تری را در این باره تدوین کرده‌اند و بودجه آن هم در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: زنان ما توانمندی زیادی دارند اما دولت صلاحیت لازم برای رسیدگی به آنان را ندارد و به جای رسیدگی به این لایحه بهتر است طرح نمایندگان مورد رسیدگی قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۱۵۷۰۷، www.mehrnews.com.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین