پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
وب سایت خبری تحلیلی «مشرق نیوز» نزدیک به نهاد‌های خاص (!) با انتشار مطلبی به درخواست عضو شورای شهر تهران برای تاییدصلاحیت تاجزاده و احمدی نژاد برای رونق گرفتن انتخابات سیزدهم واکنش نشان داد.
شعار سال : وب سایت خبری تحلیلی «مشرق نیوز» نزدیک به نهاد‌های خاص (!) با اشاره به یادداشت روز گذشته حسن رسولی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در روزنامه اعتماد که از شورای نگهبان درخواست کرده بود تا صلاحیت آقای تاجزاده و احمدی‌نژاد و همه کسانی که در حقیقت شرایط مندرج در اصل ۱۱۵ قانون اساسی را دارند را برای رونق انتخابات تایید کند؛ نوشت:

گزاره عجیب "هیچ اشکالی ندارد که هر کس و ناکسی در انتخابات تأیید صلاحیت شود" را صرفا می‌توان از زبان و قلم کسانی شنید که هیچ التزامی به امنیت و اقتصاد و آینده مردم ندارند و در فقدان عقلانیت مشغول سیاست‌ورزی هستند. شرایطی که دقیقا بر رجال ستادی جریان اصلاحات قابل انطباق است.

رجالی که در سال ۸۸ نشان دادند برای امنیت کشور پشیزی ارزش قائل نیستند، در انتخابات سال ۹۲ اثبات کردند هیچ وقعی به کارنامه نامزد‌ها و خصلت ضروری "همت جهادی" نمی‌گذارند، در انتخابات ۹۶ نشان دادند که به قیمت منافع خود ولو به اشتباهات یک نامزد هم رأی مجدد می‌دهند و در ایام انتخابات مجلس یازدهم با وقاحت تمام از مسیر منافقانه "تحریم خاموش انتخابات" و خروج از دموکراسی عبور کردند!

تحقیقا و منطقا از نظر چنین کسانی هیچ اشکالی ندارد که هر کس و نا کسی نامزد انتخابات باشد و صرفا مهم اینست که منافع این آقایان تأمین شود!

جالب است که رسولی در حالی مدعی برخورداری تاجزاده و احمدی‌نژاد از شرایط اصل ۱۱۵ قانون اساسی شده است که یک نگاه ساده به مبانی این اصل با سابقه و گفته‌های دیروز و امروز رجلین فوق‌الاشاره تضاد‌های واضحی را نشان می‌دهد. زیرا مردم تاجزاده و احمدی‌نژاد را دو روی همان سکه‌ای می‌دانند که انتخابات را جز با نتیجه دلخواه خود قبول ندارد، صراحتا ابراز می‌دارد که انقیادی از قوانین موضوعه کشور ندارد و در بحث حسن سابقه نیز دچار سوء سابقه شده است.

اصل ۱۱۵ قانون اساسی می‌گوید: رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

لازم به توضیح است که تئوری "هر قشر یک نماینده"! یک تئوری غلط و انحرافی است که طراحان "تحریم خاموش انتخابات" آنرا ترویج می‌دهند. زیرا اولا عرصه فعالیت یکان‌یکان نمایندگان مردم در پارلمان است نه در دولت و ثانیا انتخابات عرصه رأی مردم به کارآمدی یک رجل برای پیشرفت بیشتر است نه عرصه طبقاتی‌سازی جامعه و تشکیل انجمن نمایندگان!


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۷۹۵۳، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین