پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
ممکن است با اندکی کم دقتی، شاهد صحنه‌هایی از حیوان آزاری توسط چند کودک و نوجوان باشیم. اما این ظاهر داستان است. پشت پرده این رفتارها، طیفی از ضعف آموزش و تربیت تا عقده‌ها و حقارت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی، تضعیف شدگی باورهای دینی و مواردی همانند نهفته است. مشکل ما، مشکل چنگ بازی‌های چند جوان نیست، مشکل ما عمیق‌تر از این حرف‌هاست. لطفا تا دیر نشده به خود بیاییم و با ژرف نگری، درصدد اصلاح باشیم.
شعار سال: سرهنگ علی‌اکبر حیدری اظهار کرد: مأموران پلیس در خراسان جنوبی با رصد فضای مجازی ویدئوی کوتاهی را مشاهده کردند که افرادی در شهرستان زیرکوه طی اقدامی وحشیانه با تحریک چند قلاده سگ موجب آزار و اذیت یک نفر بچه شتر شده اند و تصاویر این اقدام خود را منتشر کرده اند که بلافاصله موضوع پیگیری شد.

وی بیان کرد: مأموران با پایش مستمر فضای مجازی اطلاعاتی در این خصوص کسب کردند و ۴ عامل حیوان آزاری را که با این اقدام خود موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم به ویژه حامیان حیوانات شده بودند؛ در شهرستان زیرکوه شناسایی کردند.
 
۴ متهم در ۲ عملیات جداگانه دستگیر شدند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: مأموران در عملیاتی ضربتی و کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار ویدئوی این حیوان آزاری، ۴ متهم را با هماهنگی مقام قضائی در ۲ عملیات جداگانه دستگیر کردند.

حیدری با اشاره به اینکه متهمان به صراحت به جرم منتسبه اعتراف کردند؛ تصریح کرد: ۴ متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند تا پاسخگوی عمل غیرانسانی خود باشند.

وی با اشاره به ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی، یادآور شد: هرگونه انتشار فیلم و تصاویر مربوط به حیوان آزاری در فضای مجازی بطور جد رصد و در صورت مشاهده با انتشاردهندگان آن که باعث جریحه‌دار شدن احساسات هم‌وطنان می‌شوند، با جدیت برخورد خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۳۰۲۱۶۵۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین