پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
مجری برنامه های کودک صداوسیمای مرکز خلیج فارس با بیان اینکه سرمایه گذاری فرهنگی باید از دوران کودکی آغاز شود؛ افزود:تمام آنهایی که می خواهند نسل ما اهل کتاب و ادب و فخر باشد باید در دوره کودکی روی آن سرمایه گذاری کنند و این مطلب در زندگینامه بزرگان پارسی آمده که از کودکی خودشان را برای بزرگ بودن می ساختند.

شعار سال: هانیه هادی نژاد مجری برنامه های کودک صدا و سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد:معمولا کسانی که کار هنری انجام میدهند از دوران کودکی آغاز می کنند این یک شعار نیست واقعیت همین است اکثر دوستانی که کار هنری را آغاز کردند از دوران کودکی جرقه های آن را در خود زدند.

چند نقطه ضعف در انجمن ها وارد است/سال ها یواشکی در زمینه نمایش فعالیت می کردم


در ۶ سالگی تئاتر کار میکردم

وی بیان کرد: من از ۶ سالگی تئاتر کار می کردم با بچه های محله تعزیه کار می کردیم و بعد از آن که وارد مدرسه شدم معمولا تمام برنامه های اجرایی هنری تا پایان دبیرستان در هر مقطع تحصیلی با من بود.

این مجری هرمزگانی در ادامه افزود: از سن ۱۵ سالگی به طور جدی و حرفه ای تئاتر را آغاز کردم و به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش های صحنه و عروسکی در مدارس شهرستان بندرانزلی فعالیت می کردم و این اتفاق تا سال ۸۵ ادامه داشت و من در آن زمان گروه هنری خودم را در شهرستان تشکیل داده بودم و در مسابقات استانی و کشوری شرکت می کردم .

رسیدن به آرزوهایم نخستین هدفم برای ورود به عرصه هنری بود

نویسنده و شاعر هرمزگانی نخستین هدف خود را برای ورود به عرصه هنری رسیدن به آرزوهایش دانست و گفت: آرزویم این بودمثل یک نویسنده بزرگ یا بازیگر بزرگ یا کارگردان خوب شوم اما چون در کنارش هنرهای مختلفی را دنبال می کردم مدام از این شاخه به آن شاخه می پریدم و همین باعث می شد اهدافم را به سختی دنبال کنم .

به دلیل مشغله کاری در صدا و سیما تئاتر و نویسندگی کمرنگ تر از سایر آثار هنری فعالیت می کنم

بازیگر تئاتر هرمزگانی با بیان اینکه مجری گری و انجام کارهای دستی مثل خیاطی و گاهی آرایشگری من را وادار میکرد دل همه را در کنار اهداف خودم بدست بیاورم؛ تصریح کرد:از سال ۱۳۸۵با ورودم به بندرعباس در زمینه مجری گری در برنامه های سطح شهر و تلویزیون ،گویندگی رادیو ،نویسندگی و گزارشگری و بازیگری ،طراح لباس ،طراح دکور و برنامه ساز در رادیو و تلویزیون فعالیت کنم و تئاتر و نویسندگی هم در کنارش بود امابخاطر مشغله زیاد در صداوسیما بسیار کمرنگ است.

نویسنده و مجری برنامه های کودک صدا و سیمای مرکز خلیج فارسبه دیگر فعالیت های سازمانی و هنری خود اشاره کرد و افزود: بهتازگی با تشخیص کیانوش جهانبخش ریئس هیئت ورزشهای همگانی هرمزگان به عنوان رییس کمیته بازی ها و ورزش های کودکان هیئت ورزش های همگانی استان هرمزگان اتتخاب شدم و در کنار نام طولانی که این سمت باخودش به همراه دارد مسئولیت هایی بسیار سنگین هم با خودش به ارمغان دارد که امیدوارم بتوانم قدمی مثبت در این زمینه بردارم.

چشمه های کشف نشده بسیاری در زمینه هنری وجود دارد

مجری برنامه های کودک صدا و سیما هرمزگان اظهار کرد: صحبتدر زمینه نویسندگی و هنر هرمزگان بسیار طولانی است فقط به همین قدر بسنده می کنم که چشمه های کشف نشده بسیار هستند که من خودم را در مقابل این همه اساتید و صاحب سخن ها فقط نقطه ای میبینم و از بندرعباس تا بشاگرد و حاجی اباد و قشم و جزایر کوچک و بزرگ فرهنگ موج میزند و این قلم نویسندگان این خطه است که توانسته آن را زنده نگه دارد هرچند بسیار کم است و باید بیشتر در این زمینه کار شود.

با نخستین در آمد هنری ام یک کفش و مقنعه خریدم

وی به نخستین در امد خود در زمینه هنری اشاره کرد و اذعان کرد:اولین درامد من سال ۷۴ بود در مدرسه ابتدایی تدریس نمایش می کردم و کل سال تحصیلی را ۲۰ هزار تومان گرفتم و با آن یک کفش و مقنعه خریدم .

سالها یواشکی در زمینه نمایش فعالیت می کردم
شاعر هرمزگانی بیان کرد: مشوق اصلی من در زمینه هنری خودم بودم و در خانواده ام پدرم شاعر بودند ولی از هنرهایی مثل نمایش و از این قبیل بیزار بودند و تا سال ها یواشکی کار می کردم تا اینکه مصاحبه من در تلویزیون پخش شد و لو رفتم اما میتوان گفت مادرم با کمی ترس و اکراه همیشه حمایت می کردند و البته اساتید ارزشمندم محمدرضا حسین زاده مدرس تئاتر من و اقای راد کارگردان تئاتر بسیار در این زمینه همراه من بودند .

هانیه هادی نژاد در ادامه اضافه کرد: بعد ازدواج همسرم من را در راه هنری همراهی کردند تا به امروز تنها پشتیبان من در همه زمینه های هنری بوده و هستند و بسیار پیش آمده در مورد کاری نظر مثبت نداشتند اما چون من مسر بودم همراه من شدند و همچنین دوستانم در صداو سیما و در انجمن های ادبی نیز همیشه همراه من بودند.

مضامین شعرهایم اجتماعی و طنز است
وی با بیان اینکه با دنیایشعر غریبه نبودم ؛ گفت: همان طور که در بالا اشاره کردم پدرم شاعر بود و مضامین شعرهایم اجتماعی و طنز بود و من همیشه از کتب قدیمی پدرم مطالعه می کردم و من از کودکی داستان و هم شعر می نوشتم و ۱۱ ساله بودم داستان هایم در استان گیلان مقام نخست را کسب کرد اما چون کادر مدرسه دل زدگی برایم بوجود آوردند به صورت جدی دنبال نکردم.

هنوز نصایح دوستانم در گوشم زمزمه میشود

مجری جوان هرمزگانی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰ در انجمن شعری که آموزش و پرورش بندرانزلی ترتیب داده بود شرکت کردم و استاد شاهین رهنما و خانم جمراد از مدرسین ما بودند و بسیاد در این زمینه کمکم می کردند و هنوز نصایح دوستان در گوشم زمزمه میشود و از همان سالها بود که شعر مینوشتم اما به طور جدی به آن نگاه نمی کردم و در مسابقات شرکت می کردم و گاهی نوشته هام چاپ میشدند.

نویسنده هرمزگانی بیان کرد: در سال ۹۳ آشنا شدن با دوستان ادیب و شعر دوست باعث شد کمی جدی تر نگاه کنم و تا امروز در محافل مختلف بنابر اقتضای فضای آن شعرخوانی داشتم و نمی شود دلت بخواهد و دنبال شعر بروی باید روحش در انسان دمیده شود تا انسان بدون اراده بنویسد و خیلی خوشحالم که این حس و حال را دارم .

در جامعه امروز فرصت جمع شدن های همیشگی در قالب انجمن را به همه نمیدهد

وی ابراز کرد:در سال گذشته من بنابر تمایل شخصی و البته تحقیق در مورد اینکه جامعه امروز فرصت جمع شدن های همیشگی در قالب انجمن را به همه نمیدهد و اینکه آن هایی که شاعر نیستند میترسند و در این انجمن ها شرکت نمیکنند گروهی را در واتس اپ بانام” شعر کوک ” تشکیل دادم که گروه شعر کوک متشکل از استاد دانشگاه تا دانش آموز و خانه دار و مغازه دار و است و خداروشکر تبادل انگیزشی شعر در گروه بالاست و همه با اصل تقویت شعر و تربیت شاعر موافقند .

در ۱۳ مرداد سال جاری جشن یک سالگی گروه مجازی شعر کوک برگزار کردیم

شاعر هرمزگانی تصریح کرد: امسال در تاریخ ۱۳ مرداد جشن یک سالگی این گروه مجازی در فضای واقعی با حضور شاعران استانی برگزار شد و خوشبختانه بعد رسانه ای شدن بسیاری را جذب چنین حرکتی کرد اینها را گفتم که بگویم حمایت اداراتی مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا حوزه هنری و شهرداری بندرعباس که در کنارمن بودند باعث رقم خوردن این اتفاق خوشایند شد اما همه مثل من خوش شانس نیستند و متاسفانه چاپ کتاب شعر «کوک هما» به حقیقت نرسید و من امیدوارم در آینده ای نزدیک این اتفاق هم رخ بدهد.

در جامعه امروز کودک فقط شعار شده ودر پوشش کارهای نمایشی قرار گرفته است
هانیه هادی نژاد با بیان اینکهمن همیشه سعی می کنم حس و حال دختران و کودکان هرمزگانی را در آثارم منعکس و منقل می کنم؛ اظهار کرد: در همه کارهایم اول به کودک و بعد به زن نگاه میکنم و در جامعه امروز کودک فقط شعار شده و توجه به خواسته های این قشر بسیار تاثیر گذار که متاسفانه فقط در پوشش کارهای نمایشی قرار گرفته است که زن هم از این مسئله مستثنی نیست.

چند نقطه ضعف در انجمن ها وارد است/سال ها یواشکی در زمینه نمایش فعالیت می کردم

صدای بسیاری از زن های آوراه و در حال گداییدر برقراری مساوات اجتماعی بالاست

این هنرمند جوان هرمزگانی در ادامه به دغدغه های خود در زمینه هنری اشاره کرد و اضافه کرد: چرا باید در کنارخیابان ما زنی را با دو کودک آواره در حال گدایی ببینیم؟در صورتی که صدای بسیاری از آنها که خودشان میدانند در برقراری مساوات اجتماعی بالاست و حتی آنها هم که در خانه گرم و نرم هستند هم وسع برقراری یک خدج کرد ، آموزشی و هنری مناسب را برای کودک خودشان ندارند و این یه رنج بزرگ است که این ها به عنوان دغدغه من در شعرها و حتی در داستان های من است.

نوشتن از چهره سیاه زندگی در کارهای من روشن تر است
نویسنده هرمزگانی خاطر نشان کرد:همان طور که گفتم من با دیدن رنج زن ها و دختران و کودکان در اطراف خودم می نویسم و در کنارش از موهبتها و اتفاقات خوب و خوشایند هم مینویسم اما چهره سیاه زندگی در کارهای من روشن تر است.

دختران و زنان جسارت نوشتن را از خودشان می گیرند

وی با بیان اینکه دختران و زنان هرمزگانی هم به شعر و ادب علاقه دارند ؛ گفت:اکثر دختران و حتی زنان چه شاغل چه خانه دار خودشان را از فضای شعرو داستان دور نمیدونند و بنابر کارهای مختلفی که انجام میدهم با بسیاری هم صحبت بوده و هستم اما متاسفانه جسارت نوشتن را از خودشان می گیرند و من همیشه گفته و میگم همه ما نمیخوایم در مسابقه و یا کنگره بزرگ شعر و داستان شرکت کنیم اما همه دلمون میخواد بنویسیم تا سبک شویم و امیدوارم جسارت قلم رقصانی را در خودشان زیاد کنند .

تحصیلات من کمی عجیب و غریبه است
مجری هرمزگانی به تحصیلات خود اشاره کرد و افزود:تحصیلات من کمی عجیب و غریبه است من چند دیپلم دارم که از جمله کامپیوتر،هنرو و چندبار دانشگاه تا مقطع کاردانی رفتم و رها کردم و تا اینکه بعد ازدواج در دانشگاه هوانوردی بندرعباس فوق دیپلم خودم را در رشته تعنیر و نگهداری هواپیما گرفتم و تکنسین پرواز شدم و قصد ادامه تحصیل داشتم که باردار شدم و الان هنوز تصمیم به ادامه تحصیل نگرفتم .

چند نقطه ضعف در انجمن ها وارد است
هانیه هادی نژاد بیان کرد:شعر نوشتن را دوست دارم و علاقه خاصی به این هنر دارم و این صحبت هایی که گفتم چون نکته ها و حرفهایی که گاهی در انجمن های شعر شنیده می شود و متاسفانه گاهی سرکوب کننده است و من بسیار موافقم که یک شاعر و یا یک نویسنده حتما به انجمن های ادبی برود و تبادل اطلاعات کند،کارهای خودش رو بخواند تا یادگیری آن بالا رود اما مدتهاست در کنار این همه خوبی چند نقطه ضعف هم به این انجمن ها وارد است.

در انجمن های ادبی کمی آرام تر با تازه وارد ها برخورد شود

شاعر هرمزگانی در ادامه با بیان اینکههرمزگان انجمن ها فعال و پویا دارد ؛ اظهار کرد: روح لطیف زبان لطیف را میخواد و با اولین ضربه شاگرد مرید شعر نمی شود و دل زده میشود و خود با مطالعه سعی می کند که به خودش بفهماند خیلی بلد است و آن وقت حتی شما را هم قبول ندارد و باید در انجمن های ادبی کمی آرام تر با تازه وارد ها برخورد شود نمیگویم تعریف کاذب نه نقد سنجیده که کمک به پیشرفت کند.

برگزاری انجمن های ادبی نیازمند یک زیر سازی مدرن است

وی ادامه داد:برگزاری انجمن های ادبی ، کنگره ها و مسابقات و شب شعر ها همه نیاز به یک زیر سازی و برنامه ریزی مدرن دارد و گاهی با کارهای بدون برنامه روبرو می شویم که فقط پرکردن چارت سالانه اداره است و گاهی میبینیم فلان مقدار پول خرج میشود اما بازدهی بسیار پایین است .

فراخوان مسابقه شعر استانی در برنامه آینده خود دارم

این هنرمند هرمزگانی به برنامه آتی خود اشاره کرد و افزود:در نظر دارم فراخوان مسابقه شعر استانی را همراه با دوستان و اساتید استان هرمزگان راه اندازی کنم که مطمئنا بعد از برنامه ریزی ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد .

سرمایه گذاری فرهنگی باید از دوران کودکی آغاز شود

مجری برنامه صدا و سیما هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد:تمام آنهایی که می خواهندنسل ما اهل کتاب و ادب و فخر باشد باید در دورهکودکی روی آن سرمایه گذاری کنیم و این مطلب در زندگینامه بزرگان پارسی آمده که از کودکی خودشان را برای بزرگ بودن می ساختند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ کده، تاریخ انتشار 5 آبان 95 ، کد مطلب: 49874: www.farhangkade.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
چرا عکس های این بنده خدا رو منعکس نکردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین