پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
بیژن زنگنه وزیر نفت با حضور در کمیسیون انرژی مجلس به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد که اغلب نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وی قانع شدند و سوال یک نماینده به جلسه علنی ارسال شد.

  شعار سال: فریدون عباسی با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز سوال علی خضریان نماینده مردم تهران از وزیر نفت درباره علت توقف ۷ ساله و عدم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی مشترک با قطر و میادین فرزاد A و B مشترک با عربستان سعودی و وارد آمدن خسارت چند صد هزار میلیارد تومانی به کشور مطرح شد.
 
 وی اضافه کرد: وی پس از استماع توضیحات وزیر نفت از این توضیحات قانع نشد لذا سوال به هیات رئیسه مجلس جهت طرح در صحن علنی ارسال می‌شود.
 
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین سوال قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه از زنگنه درخصوص علت عدم پرداخت حق آلایندگی شرکت نفتی غرب کارون به شهرستان های هویزه و دشت آزادگان به رغم محدودیت شدید و مرزی بودن این شهرها مطرح شد که وی از پاسخ‌های زنگنه قانع شد
 
 رییس کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: همچنین علیرضا ورناصری نیز درخصوص دلایل تقسیم بندی و واگذاری میدان نفتی قلعه نار و کبود در استان ایلام و خوزستان به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان و واگذاری میدان نفتی کوپال به شرکت نفت و گاز مارون توضیحاتی از وزیر نفت خواست که در ادامه از این توضیحات قانع شد.


عباسی اضافه کرد: این نماینده همچنین علت عدم توسعه متوازن صنایع بالادستی و صنایع پایین دستی را جویا شد که پس از استماع توضیحات مفصل زنگنه از این توضیحات نیز قانع شد.
 
 به گفته رییس کمیسیون انرژی مشکل تامین سوخت عشایر سوال دیگر این نماینده بود که وزیر نفت در این خصوص گفت جایگاه عشایر و ایلات از نظر پدافند غیرعامل در مناطق دورافتاده بسیار مهم است و برای کشور اهمیت بسیاری دارد لذا وزارت نفت برای تامین سوخت مکفی و به موقع آن‌ها تلاش می کند که در نهایت ورناصری از پاسخ های وزیر به این سوال نیز قانع شد.
 
عباسی اضافه کرد: همچنین محمدرضا صباغیان علت استفاده از محصولات خارجی به رغم وجود محصولات با کیفیت داخلی در طرح‌های ملی خط انتقال نفت گوره به جاسک را جویا شد و در ادامه مقرر شد در جلسات بعدی به این موضوع به طور مفصل پرداخته شود. عدم نظارت کافی در به کارگیری نیروهای وزارت نفت سوال دیگری بود که صباغیان از وزیر نفت مطرح کرد و مقرر شد به این سوال نیز در جلسات بعدی پرداخته شود.
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس در توضیح سوال مولوی نماینده آبادان، گفت: اینکه چرا وزارت نفت در تجهیز و توسعه مراکز آموزشی و پرورشی شهرها و شهرستان های مشمول مسئولیت اجتماعی در استان خوزستان با رعایت عدالت و انصاف عمل نکرده است، سوالی است که این نماینده از زنگنه پرسید که این سوال نیز مراعا مانده و مقرر شد؛ طی جلساتی با معاون پارلمانی وزارت نفت مورد بررسی قرار گیرد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش  ، تاریخ انتشار:3 خرداد 1400، کدخبر: 174813، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین