پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان بوشهر خاموشی‌ها را حذف می‌کند.

شعار سال:استان بوشهر یکی از استان‌های ساحلی در منطقه جنوب کشور است و دارای هوایی گرم و خشک است که استفاده از کولر و سیستم‌های سرمایشی مناسب جزئی از زندگی مردم است.
 
برق برای مردم استان بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از حیاتی ترین و مؤثرترین زیرساخت‌ها محسوب می‌شود که قطعی برق و خاموشی موقت هم برای مردم قابل تحمل نیست.
 
خاموشی برق و نوبت‌بندی طی هفته‌های گذشته موجب نارضایتی‌هایی در بین مردم شد که در این زمینه با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت‌وگو کردیم.
 
کاهش خاموشی‌های برق
 
غلامرضا حشمتی در خصوص کاهش خاموشی‌های اخیر اظهار داشت: همه مسئولین استانی از قبیل مجموعه استانداری و دولت، نهادهای نظارتی و امنیتی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بهبود شرایط تأمین برق استان و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی مازاد در بخش‌های مختلف صنایع تمام توان و همت خود را به کار گرفته و همکاری مناسبی با مجموعه برق استان داشته‌اند.
 
وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های سال گذشته، افزایش دمای هوا و افزایش بی رویه استفاده از ماینرها و رمز ارزهای غیر مجاز در شبکه برق کشور، چنانچه همکاری لازم در حوزه مدیریت مصرف برق خاصه در بخش خانگی که بیش از ۷۰ درصد مصرف برق استان را شامل می‌شود جدی گرفته شود و کاهش ۱۰ درصدی مصرف را شاهد باشیم، قطعی برق نخواهیم داشت؛ در غیر این صورت، احتمال آن وجود دارد.
 
۹ ماه برق ارزان برای استان بوشهر
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در مورد بحث برق ارزان در فصل گرم سال و نرخ تعرفه برق برای استان بوشهر گفت: در ۹ ماه از سال مصرف برق استان بوشهر از نوع تعرفه گرمسیری محاسبه می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر بیشترین تخفیف نرخ برق کشور را دارد که با نرخ ۲۷۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت است و در صورت مصرف بیش از الگوی تعیین شده شامل افزایش پلکانی نیز می‌شود.
 
حشمتی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای کنترل شرایط و جلوگیری از پیک بار در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با استانداری محترم بوشهر، تغییر ساعات کار ادارات از اول خردادماه تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ از ساعت شش و ۳۰ دقیقه لغایت ۱۳ کاهش یافته که انتظار می‌رود حدود ۴۰ مگاوات کاهش و مدیریت مصرف داشته باشیم.
 
لزوم همکاری مشترکین برای مدیریت مصرف
 
وی افزود: نکاتی در خصوص مدیریت مصرف برق وجود دارد که شهروندان گرامی می‌توانند انجام دهند. در ساعات پیک بار ۱۲ تا ۱۸ از وسایل پر مصرف نظیر اتو، ماشین‌های لباسشویی و ظرف‌شویی، جارو برقی و فر استفاده نشود.
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خواستار تنظیم دمای کولر روی ۲۵ درجه شد و بیان کرد: کاهش و خاموش نمودن لامپ‌های اضافی و استفاده از لامپ‌های LED از دیگر اقداماتی است که شهروندان برای کاهش مصرف برق می‌توانند انجام دهند.
 
وی گفت: از هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم چنانچه از مانیر و رمز ارز غیر مجاز استفاده می‌نمایند در تابستان پیش رو برای کمک به تولید و عدم قطعی برق مردم شریف استان، استفاده ننمایند و به زمان دیگری و با مجوزات قانونی پیگیری و اقدام کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار:  13خرداد1400، کدخبر: 5227206، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
با توجه به گرمای هوا در این منطقه واقعا در صورت خاموشی شرایط سختی برایشان ایجاد می‌شود و بیشتر از کولرهای گازی استفاده ‌می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین