پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در منطقه سرخون آمادگی کامل و پتانسیل‌های لازم برای ایجاد آب‌رسانی پایدار از طریق چشمه «لندی» وجود دارد که اگر اعتبار قول داده شده از طریق وزارت نفت تأمین شود آب پایدار تأمین خواهد شد.
شعار سال: پس از شکستی لوله انتقال نفت در منطقه مارون اهالی منطقه این سوژه را با عنوان «مردم سرخون از آلودگی نفتی رنج می‌برند»  ثبت کردند وچندین بار روند رسیدگی به این موضوع را از مسئولان مختلف پیگیری کردیم و این پروژه اکنون در حال گودبرداری و ایجاد مسیری جدید برای انتقال نفت است.

اما با نزدیک شدن تابستان و کم‌بود آب شرب در استان و به خصوص در منطقه سرخون روند آب رسانی به این منطقه را از مسئول مربوطه پیگیر شدیم که در ادامه می‌خوانید.

مراد محمودی  گفت: در منطقه سرخون آمادگی کامل و پتانسیل‌های لازم برای ایجاد آب‌رسانی پایدار از طریق چشمه «لندی» وجود دارد که اگر اعتبار قول داده شده از طریق وزارت نفت تأمین شود آب پایدار تأمین خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترکیدگی لوله نفت در منطقه سرخون سبب خارج شدن چشمه‌ای با وسعت ۶ هزار لیتر از مدار آب‌رسانی شد، اظهار کرد: ۱۸ روستا در منطقه سرخون از طریق سه چشمه خروشان آب‌رسانی می‌شدند که به علت نشت نفت آلوده شدند.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق منطقه به ایستگاه پمپاژی تجهیز شد که آب را به مسیر چشمه انتقال داد.
 
خط انتقال نفت مارون دومین خط انتقال صعب‌العبور جهان است

محمودی افزود: روستا‌هایی که مستقیماً از چشمه سرخون آب‌رسانی می‌شدند اکنون همچنان با تانکر و از طریق منابع آبی جایگزین آبرسانی می‌شوند این در صورتی است که امکان ایجاد آب پایدار در منطقه وجود دارد.

یادآوری می‌شود، خط انتقال نفت مارون به طول ۴۳۵ کیلومتر به عنوان دومین خط انتقال صعب‌العبور جهان نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور دارد که در دهه پنجاه توسط کشور‌های خارجی در ۱۷ ماه اجرا و افتتاح شد.

طول عمر این لوله حداکثر ۳۵ سال اعلام شد، اما با همه تذکرات، بی‌تدبیری‌ها سبب پنج بار شکستگی لوله یک بار از ناحیه منطقه زاینده‌رود سامان و چهار بار در منطقه میانکوه شد.

۲۳ آذرماه سال گذشته مربوط به آخرین شکستگی است که خط لوله انتقال نفت خوزستان-اصفهان در حوالی تلمبه‌خانه گندمکار شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری دچار ترکیدگی شد و همین ماجرا سبب ورود حجم بسیاری از نفت به آب‌های سطحی رودخانه سرخون گشت.

همچنین سبب آتش‌سوزی در رودخانه و منازل مسکونی و ایجاد خسارت‌های بسیاری از جمله ایجاد امراض پوستی، تلفات در شیلات‌ها، احشام و جانوران، نابودی مزارع پرورش ماهی، کشاورزی و باغداری، آلودگی منبع آب شرب و محیط زیست، حذف اندک امکانات رفاهی و شغلی و ... در این منطقه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فارس، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۴۰۰۰۵۷۵، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
بعد از چند وقت تازه آب پایدار میخواهد تأمین شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین