پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز مدول دوم تصفیه خانه تبریز به صورت نقد تا یک هفته آینده تخصیص می‌یابد.
شعار سال: محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه در بازدید از مدول دوم تصفیه خانه در حال احداث تبریز در ابتدای سفر ۲ روزه خود به آذربایجان شرقی تاکید کرد: با واریز این مبلغ، مدول دوم باید تا بیستم تیر ماه امسال افتتاح شود.

مدیر عامل آبفای آذربایجان شرقی اعلام کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ایجاد زیرساخت تصفیه فاضلاب در کشور تلقی می‌شود و تا افق ۱۴۲۵ قادر خواهد بود شبکه‌های جمع‌آوری داخل شهری و انتقال و تصفیه را در حد مطلوب و بر اساس برنامه ششم محقق کند.

علیرضا ایمانلو گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و اثر گذار در احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود، زیرا قرار است پساب خروجی این تصفیه‌خانه بر اساس استاندارد‌های مطلوب به دریاچه ارومیه منتقل یابد.

منابع مالی این پروژه علاوه بر منابع تخصیصی که از محل پیوست قانون بودجه سالانه تأمین می‌شود، از محل اعتبارات ستاد احیا و توازن منطقه‌ای هم تأمین شده است.

مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ با قراردادی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است.

فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم از نوع STEP FEED بوده که این نوع فرایند از نوع فرآیند‌های لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایند‌های به‌روز تصفیه فاضلاب شهری می‌باشد.
جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌باشد.
با توجه به اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز که استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز دریاچه ارومیه می‌باشد با تکمیل و بهره‌برداری فاز دوم بالغ‌بر ۷۵ میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

بازدید از طرح راه آهن بستان آباد - تبریز و طرح‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه نوبخت در آذربایجان شرقی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۵۹۹۵۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
بهره ‌برداری کامل از این تصفیه ‌خانه کمک بسیار بزرگی به تصفیه فاضلاب خواهد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین