پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
معاونت بهره‌برداری و توسعه آب آذربایجان شرقی در خصوص علت جیره بندی آب تبریز توضیحاتی ارائه داد.

شعار سال: قطعی و جیره بندی هر روزه آب شهروندان تبریزی را نگران کرده و مشکلات زیادی در زندگی آن ها ایجاد شده است. مسئله ای که به نظر می رسد یک معضل ریشه ای است و در کوتاه مدت به صورت کامل این مشکل حل نخواهد شد.

خرابی 36 ساعته تصفیه خانه زرینه‌رود

محمد خانی، معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، با اشاره به جیره‌بندی آب این منطقه گفت: در تصفیه خانه خط لوله آب زرینه‌رود یک مورد خرابی به وجود آمد که حدودا تعمیر آن 36 ساعت زمان بر بود و 60 درصد آب شرب مورد نیاز تبریز از همین مسیر تامین می شد.

او افزود: پس از بر طرف شدن این مشکل و سه روز پس از آن انتقال آب از چاه‌های اطراف شهر تبریز دچار یک اختلال 8 ساعته شد که مشکل آن از تاسیسات برق بود. در این قبیل تاسیسات یک قطع 8 ساعت منجر به عقب افتادن سه روزه تامین آب شرب می شود و بلافاصله این کمبود جبران نمی شود.

 

معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: هواگیری و راه‌اندازی خط به صورت کامل دو روز  زمان می‌برد. وقوع این اتفاق‌ها به صورت همزمان و تلاقی آن با روزهای پیک مصرف سبب شد تا کمبودی جدی در تامین آب مردم تبریز بوجود آید.

تبریز همواره با 8 درصد کمبود آب مواجه است

خانی با اشاره به موازنه منفی وضعیت آب شهر تبریز اظهار کرد: تبریز همواره با 8 درصد کمبود آب مواجه است. این 8 درصد قابل مدیریت است. در ماه های اخیر به علت شیوع کرونا و شدت گرفتن رعایت مسائل بهداشتی سبب شد تا مصرف آب در میان شهروندان افزایش یابد و این 8 درصد به 18 درصد برسد.

این مقام مسئول در سازمان آب و فاضلاب گفت: مجموع این اتفاق ها سبب شد مجبور شویم به مدت یک هفته آب به صورت سهمیه بندی در میان مردم توزیع شود. از روز پنجشنبه مشکلات قبلی حل شده است و در دو سه روز اخیر سهمیه بندی و جیره بندی آب صورت نگرفته است و مشکل فنی وجود ندارد.

او ضمن درخواست از شهروندان تبریزی برای صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: مردم با درصد کوچکی از صرفه‌جویی می‌توانند به مجموعه آب و فاضلاب تبریز کمک کنند تا این یک ماه گرم و پر مصرف را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.  

خانی با اشاره به اینکه منابع آبی استان آذربایجان شرقی محدود است، بیان کرد: هیچ منبع آبی جدید قابل توجهی برای کمبود آب در این استان وجود ندارد. منابع تامین آب شهر تبریز، زرینه رود است که سهم برداشت از آن مشخص است و با حداکثر توان این حوزه مورد بهره‌برداری قرار گرفته شده است.

دومین منبع تامین آب شهر تبریز سد سهند است

معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی افزود: دومین منبع تامین آب شهر تبریز سد سهند است که سهم برداشت از آن نیز مشخص است و نمی‌توان بیشتر از آن برداشت کرد. منبع سوم تامین آب شهر تبریز چاه های اطراف سهند است که با توجه به مسائل زیست محیطی نمی‌توان چاه جدیدی در آن محل حفر کرد.

این مقام مسئول در آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان گفت: 5 حلقه چاه در آخرین مرحله در اطراف شهر تبریز به صورت کامل خریداری شده است تا از این طریق بتوانیم 4 درصد از کمبود آب شهر تبریز را جبران کنیم. در همین راستا مردم استان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا ما بتوانیم این ماه های گرم سال را پشت سر بگذاریم اما مجموعا وضعیت آبی استان به حال نرمال بازگشته است و مشکل خاصی وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29 تیر ۱۳۹۹، کد خبر :1030973،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین