پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
بهبودی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آزادراه مرند- تبریز- بازرگان جزو حلقه‌های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا است، از اجرای قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار و واگذاری قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی به پیمانکار خبر داد.
شعار سال: داود بهبودی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: دولت موظف است برخورداری‌ها و امکانات جامعه را افزایش داده و در کنار آن شرایط رفاه و رضایتمندی درونی مردم را فراهم آورد.

وی افزود: مجموعه اقداماتی که دولت‌های مختلف بعد از انقلاب انجام داده و هزینه‌هایی که صرف کرده اند در دو بخش کالبدی و زیربنایی مثل احداث راه‌ها و جاده ها، سدها، بیمارستان ها، مدارس و ... و نرم افزاری مثل اصلاح روش‌ها و فرایند‌ها و بهبود فضای کسب و کار قابل بررسی است.

بهبودی تصریح کرد: با توجه به مسائل، مشکلات و محدودیت‌هایی که در مقاطع مختلف وجود داشته نمی‌توان گفت همه اقدامات دولت‌های بعد از انقلاب موفقیت آمیز و رضایت بخش بوده؛ کم و کاستی‌هایی همواره وجود داشته که البته تلاش شده تعدیل و به حداقل برسد.

وی در ادامه به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: در هفته‌های اخیر بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، تلاش، پیگیری و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن آزادراه سهند- تبریز بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جاده تبریز- اهر که جزو مطالبات جدی مردم بود زیر بار ترافیک رفته و تقریبا در مرحله بهره برداری قرار گرفته، افزود: بیش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نیز به بهره برداری رسیده است.

آزادراه مرند - تبریز - بازرگان حلقه مفقوده محور ترانزیتی آسیا - اروپا

بهبودی آزادراه مرند- تبریز- بازرگان را جزو حلقه‌های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی در حال واگذاری به پیمانکار است و سایر قطعات نیز که در آذربایجان غربی قرار دارد با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آزادراه مرند- تبریز- بازرگان یک پروژه آزادراهی ۲۵۴ کیلومتری بسیار مهم است که می‌تواند در محور ترانزیتی کشور و منطقه شمال غرب نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: در محور شبستر، قطعه صوفیان – شبستر تکمیل شده و محور شبستر- تسوج نیازمند پیگیری و رفع نواقص است.

بهبودی خاطرنشان ساخت: در مجموع یک چهارم پروژه‌های آزادراهی کشور در منطقه آذربایجان شرقی در حال اجرا است که اگر در آینده به بهره برداری برسند در ارتقاء سهم حمل و نقل آذربایجان در کشور و افزایش نقش اقتصادی استان سهم بسزایی خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت محور جدید پروژه راه آهن میانه – تبریز با وجود تاخیر بیش از حد انتظار در چند سال گذشته رضایت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجرا است و امیدواریم این محور نیز حداکثر تا پایان دولت به ایستگاه خاوران برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: خط یک متروی تبریز تقریبا تکمیل شده و ۴ ایستگاه آن اخیرا به بهره برداری رسید؛ عملیات اجرایی خط دو شروع شده و ردیف بودجه خط سه نیز در قانون بودجه سال جاری تعریف شد؛ در واقع هر سه خط متروی تبریز دارای ردیف بودجه هستند.

رتبه‌های اول و چهارم آذربایجان شرقی در میزان و استخراج ذخایر مس

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های معدنی استان نیز اشاره و اضافه کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ وجود ذخایر مس جزو استان‌های اول و از لحاظ بهره برداری و استخراج حائز رتبه چهارم کشور است.

وی راه اندازی صنایع پایین دستی را مهمتر از استخراج معادن دانست و افزود: در سال‌های اخیر حساسیت‌ها و پیگیری‌های مسوولان محلی از جمله آقای استاندار و نمایندگان استان بویژه نسبت به راه اندازی صنایع پایین دستی مس بیشتر بوده و سرمایه گذاری‌های جدید نیز در این ارتباط اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: راه اندازی صنایع نفلین سینیت در سراب و کلیبر نیز که جزو بزرگترین ذخایر معدنی کشور به شمار می‌رود، در حال پیگیری است.

بهبودی ابراز داشت: راه‌اندازی و تکمیل صنایع پایین دستی مس و نفلین هر کدام می‌تواند سهم اقتصادی استان را یک درصد در کشور افزایش داده و در مجموع وزن اقتصادی استان را از ۴ درصد به ۶ درصد برساند که جهش بزرگی در اقتصاد محسوب می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۳۲۱۶۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین