پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶
مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه ۶ محدوده اکتشافی مس در پهنه‌های اهر و هریس از توابع آذربایجان‌شرقی به صورت همزمان فعال است، گفت: تاکنون ۲ پهنه امیدبخش و دارای ذخایر معدنی جدید شناسایی شده است.

شعار سال: شهریار متوکل روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اکتشاف معدنی در پهنه‌های شهرستان‌های اهر و هریس افزود: این پهنه‌های معدنی امیدبخش را به مرحله اکتشافات تفصیلی یعنی چهارمین مرحله از اکتشاف می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه این میزان فعالیت اکتشافی در تاریخ اکتشاف‌های شرکت ملی صنایع مس ایران بی‌سابقه بوده، اظهار کرد: در حال حاضر چهار دستگاه اکتشافات معدنی در پهنه‌های اهر و هریس مستقر است و بنا داریم این تعداد را به هشت دستگاه افزایش دهیم.

به گفته وی صدور مجوز برای اکتشافات در پهنه‌های معدنی در نهادها و سازمان‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود که به تازگی موانع پیش‌روی شرکت ملی صنایع مس ایران در این زمینه رفع شده است.

آذربایجان‌شرقی در کمربند جهانی مس قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد ذخایر مس کشور در این استان واقع است؛ معدن مس سونگون ورزقان که ذخیره احتمالی آن بیش از یک میلیارد تن تخمین زده می‌شود، از جمله ذخایر این استان به شمار می‌رود.

مطابق با تقسیم‌بندی‌های رایج جهانی و آیین‌نامه‌های اجرایی قانون معادن ایران، مراحل اکتشاف معادن شامل شناسایی، پی‌جویی، اکتشاف عمومی و اکتشاف تفصیلی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ماین ، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۵۶۳۶۹، www.minnews.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
با مدیریت و تدبیر و استفاده درست از این معادن می توان به خودکفایی رسید و به فکر صادرات نیز بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین