پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
شهردار آبپخش از ساخت مقبره ملا محمد نادم دوبیتی سرای مشهور خبر داد و گفت:این شاعر ارزشمند منطقه آبپخش از افتخارات شهر است و انشاءالله مقبره این شاعر نامی در آینده ای نه چندان دور توسط شهرداری ساخته خواهد شد.

شعارسال: حسین عباسی افزود:متاسفانه هنرمندان شهر آبپخش با مشكلات فراوانی دست و پنجه نرم می كنند و امیدوارم در دولت تدبیر و امید و با حمایتهای مدیر كل محترم ارشاد بوشهر شاهد رفع مشكلات این قشر اصیل باشیم.

عباسی از مساعدت های شهرداری آبپخش به گروه های مختلف فرهنگی و هنری سخن گفت و عنوان داشت:از بدو تصدی شهرداری آبپخش و با حمایت رییس محترم شورا و مسئول كمیسیون فرهنگی هنری شورا مساعدت های مادی و معنوی از هنرمندان كرده ام و این را برای خود افتخار می دانم و با جدیت تا آنجا كه ممكن است ادامه خواهم داد.

وی ادامه داد:البته شهرداری بودجه لازم را برای حمایت از كلیه هنرمندان ندارد و باید فرهنگ و ارشاد از آنها حمایت نماید و ما هم در كنار شما خواهیم بود.

شهردار آبپخش از ساخت مقبره ملا محمد نادم دوبیتی سرای مشهور نیز خبر داد و گفت:این شاعر ارزشمند منطقه آبپخش از افتخارات شهر است و انشاءالله مقبره این شاعر نامی در آینده ای نه چندان دور توسط شهرداری ساخته خواهد شد.

حسین عباسی در پایان از حمایت های استاندار،فرماندار و مدیر كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شهر آبپخش قدردانی كرد.

دراین نشست که به میزبانی مهندس فرخ عباسی برگزارشد ،وی افزود با توجه به پیگیری های نخستین خود با دکتر ماحوزی مدیرکل ارشاد مقرر شد درتجلیل از شاعر بلند آوازه آبپخشی، مقبره نادم دراداره فرهنگ وارشاد آبپخش این بنا ساخته میشود، که دراین راستا نیز دکتر ماحوزی آمادگی وهمکاری خود را برای این امر اعلام کردند

این دیدار با حضور نوه ایشان آقای حسین پور ،و آقایان دکتر رضایی، استادشادکام، محمدیان،طوسی،نجفی، درخشان، صادقی ،پاکنیت و.... به ارایه نظرات خود پرداختند . مسائلی که دراین جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت

*مقرر شد یک مسول وانجمن 5 نفره جهت مدیریت نادمیه معرفی شوند

*طرح فراخوان که ازمردم خواسته شود تابا اجرای طرح ،وهمچنین از ایدهای مختلف کمک شود

*تشکیل صندوق هایی درسطح شهر برای کمک های مردمی

*ایجاد کارگروه تخصصی برای تقسیم وظایف برای پیشبرد بهتر امور

*ابتدای خیابان نادم تابلویی برای مقام این شاعر نصب شود

شاهین نجفی هنرمند و کارگردان آبپخشی از ساخت فیلم مستند دوبیتی سرای معروف منطقه آبپخش مرحوم نادم خبر داد.

وی در این رابطه اظهار داشت:این فیلم مستند به کارگردانی اینجانب و با همکاری نوادگان نادم شاعر شهیر آبپخش تهیه می شود.

شاهین نجفی درباره این فیلم مستند هم گفت:در این فیلم زوایای پنهان تاریخی و ادبی رونمایی خواهد شد و اساتید بزرگ ادبیات و پژوهشگران و تاریخ دانان بزرگی در این کار همراه ما خواهند بود و در تهیه این فیلم از کلیه مستندات تاریخی و ادبی و تاریخ ادبیات شفاهی و مکتوب بهره گرفته شده و سعی شده است شخصیت های نامی این دیار بخوبی معرفی شوند.

نجفی تصریح کرد:این فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارد و بزودی جزیییات تولیدش به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی از شورای شهر و شهردار جوان آبپخش نیز قدردانی کرده و ابراز داشت:در تهیه این اثر شورای شهر و شهردار جوان،تحصیلکرده،فهیم و فرهنگ دوست آبپخش جناب مهندس حسین عباسی حامی ما هستند که جا دارد از ایشان کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بویری نیوز، تاریخ انتشار: 11دی1394، کدخبر: 3760: www.bovayrinews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین