پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
ماحوزی از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های ارشاد اسلامی استان خبر داد و بیان داشت: مرکز پروژهش‌های استان بوشهر که شش سال تعطیل بوده است امسال راه‌اندازی شده است...

شعارسال: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نقشه چشم انداز توسعه فرهنگی هنری استان بوشهر تدوین می‌شود.

حمیده ماحوزی در نشست با مدیران فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری درا ستان بوشهر داشته‌ایم و تلاش داریم تا زمینه برای حضور همه اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: در استان با مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی مواجه هستیم که باید زمینه برای بهبود این وضعیت فراهم شود.

*تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ و تخصصی برای زیرساخت‌های فرهنگی در استان بوشهر خبر داد و افزود: باید برنامه‌ریزی مناسب و مطلوبی در زمینه برنامه‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم و بر اساس نیازسنجی‌های این برنامه‌ها را به مرحله اجرا درآوریم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: اطلاعات لازم از هنرمندان استان بوشهر جمع آوری می‌شود و این هنرمندان شناسنامه‌دار می‌شوند و کارت ویژه هنرمندان را صادر خواهیم کرد.

ماحوزی در ادامه با اشاره به هفدهم مردادماه روز خبرنگار بیان داشت: در گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت روز خبرنگار بودیم که امسال این برنامه به صورت مجتمع برگزار خواهد شد.

*برگزاری برنامه‌های روز خبرنگار به صورت مجتمع

وی تصریح کرد: برنامه روز خبرنگار در استان بوشهر روز بیست و سوم مردادماه برگزار خواهد شد و هماهنگی‌های لازم برای تجمیع برنامه‌های همه دستگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه به صورت یک جا و مجتمع، می‌توان به افزایش کیفیت و صرفه‌جویی در وقت و امکانات و هزینه‌ها اشاره کرد.

وی همچنین به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: زمان ثبت نام از پانزدهم تا بیست و پنجم مرداد ماه 93 است و آزمون سراسری در رشته‌های حفظ، تدبر و مفاهیم نهج البلاغه، روز جمعه چهارم مهرماه 93 همزمان با سراسر کشور در بوشهر برگزار می‌شود.

ماحوزی تاکید کرد: از جمله جوایز نفیس دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت می‌توان به کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات و عالیات و مشهد مقدس و اعطای گواهینامه از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

*تدوین نقشه چشم انداز توسعه فرهنگی هنری استان بوشهر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: استفاده از تفکرات نخبگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر را در دستور کار داریم و در بخش های مختلف و برای اجرای برنامه‌های مختلف از این نظرات استفاده خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های ارشاد اسلامی استان خبر داد و بیان داشت: مرکز پروژهش‌های استان بوشهر که شش سال تعطیل بوده است امسال راه‌اندازی شده است.

ماحوزی اضافه کرد: تدوین نقشه چشم انداز توسعه فرهنگی هنری استان بوشهر در 1404 از جمله برنامه های این مرکز است که نقش مهمی در اجرای برنامه‌ها خواهد داشت.

*فعالیت انجمن موسیقی به‌زودی در استان بوشهر آغاز می‌شود

وی با اشاره به اغاز فعالیت‌های انجمن نمایش و انجمن شعر و ادب در استان بوشهر، تاکید کرد: توسعه فعالیت‌های انجمن‌ها را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و فعالیت انجمن موسیقی نیز به زودی در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین به برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این جشنواره سوم مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فکر شهر، کدخبر: 4566: www.fekrshahr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین