پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
شهردار ابرکوه با بيان اين كه ابرکوه بارها قربانی توسعه صنعت شده ولي در نهایت نتیجه دلخواه بدست نیامده است، اظهار كرد: صنعت، الزاماً تنها راه توسعه نیست، بلكه فقط یک ابزار است و نبايد هدف را فداي ابزار كرد.

شعار سال: "حسين حاتمي" در نشستي كه با حضور عضو شورای عالی استان‌ها، اعضای شورای شهرهاي ابرکوه و مهردشت برگزار شد، اظهار کرد: توسعه یک شهر به معناي توسعه‌ي کالبدی، امکاناتی و خدماتی آن است.

وي افزود: وقتی سخن از توسعه شهر مي‌شود از صنعت آن می‌گویند ولي صنعت، الزاماً تنها راه توسعه نیست و فقط یک ابزار است و متاسفانه بعضاً این قدر برای این ابزارها وقت گذاشته می‌شود که هدف را فدای ابزار می‌کنیم.

به گفته‌ي وي، در ابرکوه هم بارها شهر، قربانی توسعه صنعت شده و در نهایت هم نتیجه دلخواه بدست نیامده است.

حاتمي در ادامه خاطرنشان كرد: شاید اگر دولت و مسئولین اجرایی کشور به این نتیجه می‌رسیدند که به طور مستقیم به فصل عمران شهری و توسعه شهری توجه بیشتری داشته باشیم، اولا کالبد شهر و امکانات توسعه پیدا می‌کرد و قطعاً رغبت برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شد و ثانیاً رضایتمندی برای مردم به وجود می‌آمد.

وی تصریح كرد: 30 سال روند توسعه اقتصادی در ابرکوه چیزی نبوده است که ما را راضی کند، پس شاید این نشان دهنده این است که نگرش ما مشکل دارد و لازم است که اصلا ح شود.

شهردار در ادامه گفت: در وهله اول بحث نیروی انسانی را زیرساخت توسعه می‌دانیم که در این زمینه مجموعه شورا می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وي افزود: این که در دو سال گذشته شاهد هماهنگی اعضای شورا در شهرهای کوچکی مثل ابرکوه و مهردشت بودیم و با توجه به ضعف اقتصادی دولت نسبت به دوره مشابه قبل و نداشتن حمایت‌های داخل استان، رشد خوبی داشته و رضایت‌مندی نسبی مردم را احساس می‌کنیم، نشان می‌دهد که هماهنگی و همدلی شوراها تا چه اندازه می‌تواند در رشد شهرستان اثر مثبت داشته باشد.

حاتمی در پايان در اين رابطه عنوان كرد: از طرفی شهرداری‌ها را به جذب درآمدهای پایدار ترغیب می‌کنند اما هیچ تمهیدات و امکاناتی به این منظور در نظر نمی‌گیرند و بسیاری از امکانات قانونی فراهم نمی‌شود، البته تبدیل شهرداری‌ها به بنگاه‌های اقتصادی نيز یک تهدید است که رسالت اصلی شهرسازی شهرداری را تحت الشعاع قرار می‌دهد و لذا خودکفایی‌‌سازی شهرداری‌ها باید با توجه به این موضوع صورت پذیرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 24 آبان 1394، کد مطلب: 948-32108-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
برچسب ها: ابركوه ، يزد ، شعارسال ، صنعت ، توسعه
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین