پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد انتقال آب خلیج فارس به جنوب فارس امضا شد و اتفاق مبارک و بسیار مهمی که چندین‌سال در پی آن بودیم، محقق شد.
شعار سال: دفتر نماینده لامرد و مهر در مجلس در مطلب ارسالی از قول سیدموسی موسوی افزود: کم‌آبی ابرچالش استان فارس به شمار می‌رود و مهمترین راه برای تأمین آب پایدار انتقال آب از دریاست.

وی اظهار داشت: این پروژه توسط شرکت فراآبرسان سرزمین به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با خرید تضمینی ایمیدرو صورت می‌گیرد.

موسوی اظهار داشت: در دوره قبلی نمایندگی خود در مجلس نهم این پروژه را با جدیت دنبال کردم که منجر به صدور مجوز‌های لازم و حتی برگزاری مناقصه شد، اما طی چندسال اخیر این پروژه متوقف مانده بود، چراکه هیچ قراردادی منعقد نشده بود و به همین دلیل سرمایه‌گذار انگیزه‌ای برای اجرای پروژه نداشت.

نماینده لامرد و مهر در مجلس خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ده‌ها جلسه کارشناسی در وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب کشور، ایمیدرو و کمیسیون عمران مجلس برگزار کردیم تا بالاخره ابهامات پروژه برطرف شد و روز سه‌شنبه هشتم تیرماه جاری شاهد امضای قرارداد خرید تضمینی آب توسط ایمیدرو از شرکت فراآبرسان سرزمین بودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در فاز نخست شاهد احداث آب‌شیرین‌کن در پارسیان با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب خواهیم بود، تأکید کرد: طبق تفاهم‌های صورت‌گرفته با سرمایه‌گذار، خط انتقال پروژه به سمت لامرد با ظرفیت بسیار بیشتر و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در فاز‌های بعدی بتوانیم با افزایش حجم آب و ادامه خط به سمت شمال، آب شرب و آب مورد نیاز صنایع در سراسر استان فارس را تأمین کنیم.

شهرستان‌های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۱تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۸۹۱۱۱، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
به امید موفقیت‌آمیز بودن این طرح
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین