پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: در حال حاضر اقتصاد دریایی شهر بندرخمیر با توجه به قدمت طولانی به حالت راکد در آمده بوده و تنها انتظار مردم از مسؤولان، حل مشکلات مجتمع بندری و رونق دوباره آن است.

شعارسال: حسین هاشمی تختی در نشستی که پیرامون مسائل و مشکلات اسکله چندمنظوره بندرخمیر و چگونگی رفع این موانع در سالن فرمانداری بندرخمیر برگزار شد با بیان اینکه به وعده های خود در مورد پیگیری مطالبات مردم پایبند است، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم نسبت به رفع مشکل مجتمع بندری خمیر تا حد توان، پیگیر این موضوع بوده و به قولی که به مردم شریف بندرخمیر داده ایم پایبند خواهیم بود ضمن اینکه دید همه مسؤولان و نمایندگان نسبت به این قضایا مثبت است.

وی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع بندری خمیر در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 میلیارد تومان صرف احداث مجتمع چندمنظوره بندرخمیر شده است و مسؤولان حفاظت محیط زیست باید نسبت به رفع مشکلات این پروژه ملی نگاه واقع بینانه تری داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: در حال حاضر اقتصاد دریایی شهر بندرخمیر با توجه به قدمت طولانی به حالت راکد در آمده بوده و تنها انتظار مردم از مسؤولان، حل مشکلات مجتمع بندری و رونق دوباره آن است.

هاشمی تختی همچنین خطاب به مسؤولان محیط زیست گفت: با توجه به هزینه ای که در بخش ساخت اسکله چندمنظوره خمیر صورت گرفته و همچنین شوقی که با این کار در مردم ایجاد شده است، باید به دنبال رفع مشکل بود و نباید به مسائل چالشی پرداخته شود.

وی ادامه داد: اگر ما دنبال مسیر قانونی برای رفع مشکل معیشتی مردم نباشیم ناخودآگاه مردم به خلاف خواهند افتاد، چراکه زمینه قاچاق کالا در بندرخمیر فراهم است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به قدمت این بندر و وابستگی مردم به دریا نباید بحث انتقال آن به شهر دیگر ملاک باشد بلکه ملاک باید رفع مشکل پیش آمده با توجه به صرف هزینه ها و چگونگی جلوگیری از آسیب های بعدی باشد.

هاشمی تختی در ادامه گفت: گرچه حفاظت از محیط زیست شرط است اما کار و معیشت مردم ضروری تر به نظر می رسد و نباید زندگی و معیشت مردم فراموش شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در پایان اظهاراتش از نمایندگان محیط زیست درخواست کرد با توجه به ضرورت و نیاز این شهر به داشتن اسکله چندمنظوره این موضوع را به مرکز منعکس کنند و کارشناسان محیط زیست نیز درباره رفع مشکلات بعدی این پروژه نظر دهند و مردم را در قبال حفاظت از محیط زیست آگاه سازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرخون، تاریخ انتشار: 20شهریور1395، کدخبر: 2512142: www.khabarkhoon.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین