پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
نبود مرکز معاینه فنی خودروها در بندرلنگه به نوعی اسباب نارضایتی رانندگان و مالکان خودروها را فراهم آورده است که انتظار می‌رود مسئولان نسبت به مرتفع کردن این مشکل و دائر نمودن مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان اقدام کنند.
شعارسال: شهرستان بندرلنگه با وجود تردد بسیار زیاد خودروهای سبک و سنگین، به واسطه فعالیت های دریایی و گمرکی و یکی از مراکز مهم اقتصادی استان محسوب می شود اما از داشتن مرکز معاینه فنی خودرومحروم است و این خود به نوعی اسباب نارضایتی در حوزه خدمت عمومی تبدیل شده است.

طبق قانون، خودروهای فاقد معاینه فنی ممنوعیت تردد در شهرها را دارند، در حالی که شهرستان بندرلنگه فاقد مرکز معاینه فنی خودرو است.و از این رو شهروندان لنگه ای برای دریافت کارت معاینه فنی باید به شهرستان های همجوار مراجعه کنند که این کار هزینه زیادی برای رانندگان به بار می آورد.

معمولا نبود مرکز معاینه فنی در شهرستان علاوه بر بودن یک معضل باعث گشته برخی رانندگان محترم جهت گرفتن معاینه فنی خودرو یشان با فرستادن مدارک ماشین دست افراد (غیر) بدون وجود خودرو وبا دادن مبلغی به رانندگان خطی وبا دوست وآشنا این کار را انجام می دهند که این موضوع نه تنها کار درست انجام نمی شود بلکه مشکلی به مشکلات دیگر نیز اضافه می نماید.

اونطوری که ما اطلاع پیدا کردیم این مجوز به نمایندگی های ایران خودرو وسایپا در بندرلنگه داده شده وحتی به ایران خودرو علاوه بر مجوز زمین لازم برای اینکار نیز واگذار گردیده است علیرغم با وجود اخذ مجوزها هنوز مرکز راه اندازی نشده واین مردم بندرلنگه هستند که جهت گرفتن معاینه فنی باید راه خمیر وپارسیان وبندرعباس بپیمایند .

اورنگی مسئول نمایندگی سایپا در بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار مروارید نیوز اظهار داشت: درسال ۱۳۸۹ اینجانب قراردادی با شهرداری لنگه جهت راه اندازی مرکزمعاینه فنی درشهرستان انعقاد نموده وپس ازطی نمودن مراحل اداری وگرفتن استعلامهای لازم از ادارات مرتبط ذیربط.راهوراستان _ اداره کل محیط زیست وصنایع ومعادن وقت وسازمان نظارت بر شهرداریها مرکز ودرنهایت ارائه به شورای ترافیک استانداری استان هرمزگان مجوز راه اندازی مرکز را اخذ وبلافاصله بعضی ازتجهیزات مورد نیاز راخریداری نمودم که درمدت کوتاهی متوجه انعقاد قرارداد مجدد شهرداری با ایران خودرو گردیدیم .

وی افزود: از آنجائیکه شهرمان تنها ظرفیت یک مرکزمعاینه رانداشت و وجود دو مرکز توجیح اقتصادی نداشت مراتب به اطلاع مسئولین مربوطه رسانده شد وچون به نگرانیهای حقیر توجه ای نشد که جهت جلوگیری از ضرروزیان سرمایه گذاری پیرامون ، این موضوع مورد نیاز وضرورت منطقه راراکد گذاشته و این فرصت را در اختیار دوستان در ایران خودرو گذاشته شد که درجهت بهربرداری این مرکز ازطریق سازمان راه وشهرسازی زمینی درابعاد متراژ مناسب به آنان واگذار گردیده است.

محمد نام نیک مسئول نمایندگی ایران خودرو در بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار مروارید نیوز اظهار داشت: ما در چندین سال پیش با توجه به نیاز مبرم شهرستان اقدام به اخذ مجوز راه اندازی مرکز معاینه فنی خودرو سبک و سنگین از شهرداری نمودیم که به دلیل مشکلاتی که با اداره راه و شهرسازی به وجود آمد این معقوله مهم به درازا کشید.

وی افزود: با توجه پیگیری مکرر که انجام شد این مشکل رفع و امیدواریم تا دو ماه آینده سازه اولیه کامل و تاپایان سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

نام نیک با گلایه بر اینکه تسهیلات بانک ها در جهت سرمایه گذاری مناسب نیست بیان کرد: طبق براورد سال گذشته برای راه اندازی این مرکز هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

به هرحال انتظار می‌رود مسئولان نسبت به مرتفع کردن این مشکل و دائر نمودن مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان بندرلنگه اقدام کنند.

قابل ذکر است : مردم بندرلنگه برای اخذ برگ معاینه فنی از سمت غرب به شهرستان لا مرد واقع در استان فارس با طی مسافت ۱۷۰کیلومتر و از سمت شرق شهرستان به بندر خمیر و یا بندرعباس مراجعه می نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مروارید نیوز، تاریخ انتشار: شنبه 23 مرداد 1395، کدخبر: 28948 ، www.morvaridnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین