پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
دادگاه کیفری کویت چهارشنبه ۶ مردادماه، عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان این کشو را به اتهام اهانت به عربستان سعودی و بحرین، به صورت غیابی به ۱۴ سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

شعارسال: دادگاه کیفری، دشتی را به اتهام اهانت به عربستان سعودی به ۱۱ سال و ۶ ماه و به اتهام توهین به بحرین، به سه سال زندان محکوم شده است.

بنا بر این گزارش، دشتی متهم شده است که روابط دیپلماتیک کویت را با دو کشور عربستان سعودی و بحرین، در معرض خطر قرار داده است.

پارلمان بحرین، ماه گذشته، مصنویت قضایی عبدالحمید دشتی را به خاطر مطرح بودن چند پرونده لغو کرده بود. اهانت به دستگاه قضایی کویت در مساله هسته‌هایی که دولت کویت می‌گوید با ایران و حزب‌الله در ارتباط هستند و اهانت به عربستان سعودی و بحرین، از جمله این پرونده‌ها هستند.

دشتی که به مواضع خود در تایید سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شهرت دارد، از چهار ماه پیش از کویت خارج شده بود و به هیئت رئیسه پارلمان گفته بود که به خاطر بیماری، در بریتانیا تحت درمان قرار دارد.

این نماینده پارلمان کویت که بارها به شدت از دو خاندان حاکم در عربستان سعودی و کویت به شدت انتقاد کرده بود، پرونده‌های قضایی دیگر نیز دارد که احتمال افزایش محکومیت او را مطرح می‌کند.

عبدالحمید دشتی حدود دو ماه پیش، خواستار سوال از وزیر امور خارجه کویت به خاطر مشارکت این کشور در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن شده بود؛ ائتلافی که علیه حوثی‌ها شکل گرفته است. پارلمان کویت اما به دشتی اجازه مطرح کردن سوال از وزیر امور خارجه را نداد. او مشارکت کویت در ائتلاف عربی را مخالف قانون اساسی این کشور می‌داند.

در سال ۱۳۸۹، دشتی، از مداخله عربستان سعودی در بحرین برای کمک به نیروهای دولتی این کشور در سرکوب اعتراض‌هایی که توسط شیعیان رهبری می‌شد انتقاد کرده بود.

وزارت امور خارجه کویت از عبدالحمید دشتی رسما به دستگاه قضایی این کشور شکایت کرده بود. دلیل این شکایت، یادداشت اعتراض‌آمیز رسمی سفارت عربستان سعودی بود که در آن دشتی به اهانت به ریاض در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، متهم شده است.

www.dashtiha.persianblog.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
این اوج دیکتاتوری است که یک نفر را به خاطر انتقاد از یک کشور بیگانه در کشور خود مورد محاکمه قرار دهند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
برای اهنت به عربسان 14 سال رفته زندان
سازمان ملل ندای کجاست ازادی بیان سر نمی ده؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین