پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
توان تولید کشور به تولید شیشه‌هایی به ضخامت یک تا ۱۰ میلیمر رسیده است. شیشه‌های نازک شیشه‌هایی هستند که مصارف بالای آزمایشگاهی و صنعتی داشته و اکنون، کشور گام‌های بلندی در خودکفایی آن‌ها برداشته است.
شعار سال: متخصصان و صنعتگران گروه صنعتی کاوه پس از عبور از مراحل یکساله مطالعاتی، طراحی خطوط تولید و دستیابی به فرمول مواد اولیه برای اولین بار در کشور موفق به تولید شیشه‌های فوق نازک شدند.
ایران سازنده شیشه‌های نازک شد
رحیمی مدیر دپارتمان شیشه جام گروه صنعتی کاوه گفت: تا پیش از این پنج کشور آمریکا، آلمان، هند، ایتالیا وچین تولید کننده انحصاری این محصول بوده اند که با تولید شیشه فوق نازک در گروه صنعتی کاوه ایران از وارد کننده به صادر کننده این محصول تبدیل شده است.

رحیمی گفت: این شیشه‌ها در ضخامت یک، یک و دو دهم ویک وچهار دهم میلیمتر تولید شده که در آینده نزدیک ضخامت تا پنج دهم میلیمتر هم تولید خواهد شد.

عمده مصرف شیشه‌های فوق نازک در لام آزمایشگاهی است و مصارف دیگر آن در آیینه خودرو، آینه کاری بناهاواماکن مذهبی ودر ماشین آلات صنعتی است.

مدیر دپارتمان شیشه جام گروه صنعتی کاوه افزود: سالانه ۱۰ هزار تن از این شیشه‌ها در این کارخانه تولید می‌شود که چهار برابر نیاز کشور است و صادرات این محصول به کشور هند آغاز شده است.
تعداد بازدید : 5


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۱۶۳۵۰۳، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین