پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
«مصطفی علوش» نائب رئیس جریان المستقبل لبنان اعلام کرد که سعد حریری مامور تشکیل کابینه لبنان اواخر هفته جاری از تشکیل کابینه انصراف می‌دهد. حضور میشل عون در پست ریاست جمهوری این کشور، دلیل عدم تشکیل کابینه لبنان است.
شعار سال: «مصطفی علوش» نائب رئیس جریان المستقبل لبنان اعلام کرد که سعد حریری مامور تشکیل کابینه لبنان اواخر هفته جاری از تشکیل کابینه انصراف می‌دهد.

وی ادامه داد که راهکار‌ها برای تشکیل کابینه لبنان در حاضر، مبهم شده است.

نائب رئیس جریان المستقبل لبنان مدعی شد که حضور میشل عون در پست ریاست جمهوری این کشور، دلیل عدم تشکیل کابینه لبنان است.

وی ادعا کرد که سعد حریری وزن داخلی و بین المللی دارد و فضا را برای رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل کابینه جدید لبنان را فراهم می‌کند.

حسان دیاب نخست وزیر پیشین لبنان پس از انفجار بندر بیروت و تشدید بحران سیاسی در این کشور استعفا داد و سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان پس از چند هفته به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید این کشور انتخاب شد.

در حالی که بیش از ۸ ماه از ماموریت سعد حریری برای تشکیل دولت در لبنان می‌گذرد، اما هنوز نشانه جدی برای برون رفت این کشور از بحران عمیق سیاسی که همراه با تشدید بحران‌های اقتصادی و مالی و اجتماعی است دیده نمی‌شود.

لبنان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. تقریبا تمامی خدمات عمومی از برق و سوخت گرفته تا دارو و آموزش در این کشور متوقف شده و این درحالی است که رهبران سیاسی لبنان حاضر نیستند دست از اختلافات برداشته و بر سر تشکیل دولت به تفاهم برسند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ابنا، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۹۴۰۰۱، fa.abna۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین