پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت واردات واکسن گفت: اقدامات خوبی در روز‌های آغازین کرونا در بحث واردات واکسن انجام دادیم و تا کنون ۹۰ درصد واکسن کرونا با همکاری همه ارکان دولت از سوی هلال احمر وارد شده است.
شعار سال: واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا از زمانی برای ما اهمیت پیدا کرد که دیدیم بیشتر مردم دنیا با واکسن‌های ساخت کشور خودشان یا کشور‌های دیگر در حال واکسینه شدن هستند و ما هم تا به نتیجه رسیدن واکسن‌های داخلیمان، زمان زیادی لازم داریم و باید هر طور شده بخشی از واکسن‌های مورد نیاز را با واکسن‌های وارداتی تأمین می‌کردیم چرا که روزانه تعداد زیادی از عزیزانمان را از دست می‌دادیم و پیک‌های مختلف کرونا نفسمان را بریده بود. اسفند ماه سال ۹۹، بود که محموله‌ای از واکسن روسی به کشور رسید و نظام سلامت کشور براساس دستورالعملی از افراد در اولویت، واکسیناسیون را آغاز کرد. پس از چندی ۱۴ فروردین ماه سال جاری مجوز واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت به هلال احمر داده شد و اقدامات اولیه برای واردات این واکسن به کشور انجام گرفت و این نهاد به یکی از قطب‌ها و متولیان اصلی واردات واکسن تبدیل شد و قرار شد در چندین مرحله محموله‌هایی از واکسن‌های خارجی را به کشور بیاورد. این اقدام دلگرمی مهمی برای مردم بود چرا که تا به امروز چند هفته یکبار خبر می‌رسد که محموله‌ی دیگری از واکسن‌های چینی، روسی یا ... به کشور وارد شده است و این عملکرد سرعت واکسیناسیون را در کشور تسریع می‌کند.

چند روز گذشته کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت واردات واکسن گفت: اقدامات خوبی در روز‌های آغازین کرونا در بحث واردات واکسن انجام دادیم و تا کنون ۹۰ درصد واکسن کرونا با همکاری همه ارکان دولت از سوی هلال احمر وارد شده است.

او ادامه داد: تسریع واردات واکسن نکته مهمی است که می‌تواند ایمنی را ایجاد کند. امیدواریم واکسن تولید داخل به تولید انبوه برسد، اما همزمان با تولید داخل بنا است واردات هم باشد که هلال احمر این اقدام را انجام می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمکی از فدراسیون بین المللی و صلیب سرخ انجام شده و مبلغی برای تامین واکسن اتباع داده شده و باید ۲۰۰ هزار واکسن برای افاغنه داشته باشیم.
 
آمادگی خیرین برای تامین واکسن وارداتی

همتی با اشاره به آمادگی خیرین برای تامین واکسن وارداتی گفت: با توجه به تحریم‌ها نتوانستیم از کمک خیرین برای واردات واکسن استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون فعال هستند و در بحث واکسیناسیون حجاج آمادگی دارند، افزود: آمادگی برای راه اندازی بیش از ۵۰۰ مرکز داریم.
 
۹۰ درصد واکسن کرونا از سوی هلال احمر وارد کشور شده است

در آخرین مرحله از ورود واکسن‌های خارجی با کمک جمعیت هلال احمر، یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا به کشور وارد شد که با ورود این محموله می‌توان گفت تاکنون جمعیت هلال احمر بیش از ۷میلیون دز واکسن وارد ایران کرده است. با این محموله‌های وارداتی در کنار مجموز گرفتن یکی از واکسن داخلی در حال حاضر می‌بینیم که واکسیناسیون در کشور روند رو به رشدی دارد و اولویت بندی‌های واکسیناسیون به افراد بالای ۶۰ سال رسیده است البته اقشار دیگری نیز هستند که با داشتن مشاغل سخت و در معرض خطر لازم است زود‌تر بسیاری از افراد در زمره‌ی افراد واکسینه شده قرار بگیرند.

در این باره کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از امدادگران فعال کل کشور واکسیناسیون شدند و بسیاری از نیرو‌های هلال احمر در شعب و مقر ستادی واکسن تزریق کردند.

او با بیان اینکه درخواست ما این بود که افرادی که به هر شکلی درگیری مستقیمی با بحران دارند واکسینه شوند، افزود: وزارت بهداشت نیز در این زمینه حداکثر کمک را با ما داشته است.

همتی ادامه داد: واکسیناسیون در حال حاضر برای نیرو‌های داوطلب نیست امدادگران اصلی شامل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره تسریع فرآیند دریافت دارو از داروخانه‌های هلال احمر گفت: دارو‌های بیماران خاص به صورت وارداتی تأمین می‌شوند، اما برخی از دارو‌ها به صورت ثبت سفارش است زمان بر است چرا که پروسه بین هلال احمر، وزارت بهداشت و واردات روندی زمان بر است. همچنین در خصوص تهیه اقلام اصلی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

آنطور که مشخص است در شرایط تحریم و سخت بودن تأمین دارو و واکسن خصوصا در شرایط کرونایی، جمعیت هلال احمر با ظرفیت بین المللی خود توانسته است بخشی از نیاز کشور را به صورت گسترده فراهم کند تا زودتر بتوانیم از وضعیت شدید بیماری خارج شویم چرا که همه ما در آرزوی یک زندگی عادی قبل از شیوع کرونا در کنار خانواده و جمع‌های دوستانه‌ خود هستیم.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۷۵۵۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین