پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
از ابتدای کاندیداتوری ابراهیم رئیسی گمانه زنی‌هایی درباره کابینه دولت سیزدهم زده می‌شد که با پیروزی او در انتخابات، نام چند نفر به عنوان تیم اقتصادی رئیسی بیش از گذشته پررنگ شد. حجت عبدالملکی یکی از این افراد است. او کیست و چه نقشی در دولت سیزدهم دارد؟

شعار سال: یکی از افرادی که گمان می‌رود در تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی حضور داشته باشد، حجت عبدالملکی است. او متولد چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ است و مدرک دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه اصفهان گرفته و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق است.
 
از نظر سوابق اجرایی حجت عبدالملکی بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بوده و از سال ۸۵ تا ۸۸ سمت مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است.
 
همچنین سابقه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی بانک جهانی فرانسه در سال ۲۰۱۰ و دبیر سمینار بین‌المللی بازنگری در “گزارش توسعه جهانی ۲۰۰۹” در کارنامه حجت عبدالملکی وجود دارد.
 
از سال ۹۴ که به عنوان دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در حال حاضر معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.
 
موضع‌گیری تند در مقابل برجام و FATF
 
حجت عبدالملکی خود را نظریه‌پرداز ملی در خصوص اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کند. «تجارت نیوز » تالیفات و مقالات او عموما در حوزه اقتصاد اسلامی و منطقه‌ای ارزیابی کرده است.
 
این استاد دانشگاه در خصوص FATF موضع‌گیری‌های تندی داشته و معتقد است FATF سودی برای ایران ندارد و موجب می‌شود ایران شرکای تجاری خود را برای دور زدن تحریم از دست بدهد. همچنین پذیرش FATF را به فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور تعبیر می‌کند.
 
حجت عبدالملکی در توئیتی لوایح دولت درباره FATF را صد در صد به ضرر کشور خوانده و گفته این لوایح باعث می‌شود ایران شرکای تجاری خود را از دست بدهد.
 
او درباره چگونگی این تبادلات مالی هنگام تحریم‌ گفته است: فضای تراکنش‌های بانکی و مالی دنیا به قدری وسیع است که هیچ نوعی از تحریم‌ها چه تحریم‌های آمریکا و چه محدودیت‌های FATF نمی‌تواند مبادلات بانکی پولی و مالی یک کشور بزرگ مانند ایران را قفل کند.
 
اظهارات حجت عبدالملکی در مقابل برجام نیز همانند موضع‌گیری‌هایش درباره FATF است. او معتقد است که نتیجه برجام‌های نفتی، بانکی، هسته‌ای، زیست محیطی و فرهنگی، بردگی نسل‌ آینده است.
 
وی در فروردین امسال ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ مردم با روی کار آمدن یک دولت انقلابی شاهد انقلاب در حوزه اقتصادی باشند.
 
پس از این که ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور سیزدهم انتخاب شد، گمانه‌زنی‌هایی درباره اعضای اقتصادی کابینه‌ دولت آینده زده شد. در این میان برای سمت‌های معاون اولی رئیس‌جمهور، وزیر اقتصادی و امور دارایی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت نفت و … پیشنهادهایی شده است. برخی می‌گویند ممکن است وزارت اقتصاد و دارایی به حجت عبدالملکی برسد
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  26تیر  1400، کدخبر: 112476، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین