پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۵۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۳ میلیار ریال، پایگاه پژوهشی محوطه تاریخی سیروان مرمت شد.

شعار سال:مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از مرمت پایگاه پژوهشی محوطه تاریخی سیروان خبرداد.

عبدالمالک شنبه‌زاده افزود: با ایجاد این پایگاه پژوهشی ملی علاوه بر حفاظت بیشتر از شهرتاریخی سیروان، زمینه فعالیت‌های پژوهشی و احیای بافت تاریخی این اثر ارزشمند فراهم شده است.
 
شنبه‌زاده تصریح کرد: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان و دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان سیروان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
وی ادامه داد: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهر‌های مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است. سبک بنا، نوع طاق و نوع مصالح ساختمان‌های باقی مانده از سیمره با بنا‌های سیروان تقریباً یکی است.
 
شنبه زاده گفت: امیدواریم بتوانیم حافظان خوبی برای میراث‌های فرهنگی باشیم و به عنوان بخشی از فرهنگ ماندگار خود آن را به آیندگان انتقال دهیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار: 30  تیر   1400، کدخبر: 1107206، www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
امید داریم که همه حافظان خوبی برای نسل بعد باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
هم اهمیت دادن به فرهنگ گذشتگان و هم میراثی برای آیندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین