پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۷۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
پروژه بزرگ و ملی اتصال راه آهن یزد-اقلید به راه آهن اصفهان-شیراز در آستانه افتتاح و بهره برداری قرار دارد.
شعار سال: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست بررسی پیشرفت این پروژه بزرگ و ملی اظهار کرد: با بهره برداری از این خط، محور ترانزیت ریلی شرق و غرب کشور متصل و مسافت آن به طول بیش از ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و خط راه آهن اصفهان-شیراز به راه آهن یزد متصل می‌شود.

سیدمجتبی حسینی پور افزود: راه آهن یزد-اقلید بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر خط اصلی و حدود ۵۰ کیلومتر خطوط ایستگاهی و ۱۲ ایستگاه دارد که صرف با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال با پیشرفت ۱۰۰ درصدی زیرسازی محور اصلی، پیشرفت ۹۲ درصدی روسازی و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در مراحل پایانی به سر می‌برد و آماده افتتاح است.

حسینی پور گفت: این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، سفر ریاست جمهوری و ردیف‌های ملی تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان گفت: در فاز نخست پروژه، احداث خط اصلی به طول ۲۷۰ کیلومتر، احداث و تکمیل ۵ ایستگاه و ۱۲ کیلومتر خطوط ایستگاهی و ساخت ۱۲ تقاطع غیرهمسطح انجام گرفته است.

وی افزود: در فاز دوم، پروژه تکمیل علائم و ارتباطات کل خط، احداث ۲ تقاطع غیرهمسطح، احداث و تکمیل ۷ ایستگاه و خطوط ایستگاهی به طول ۳۷ کیلومتر انجام خواهد شد.

سیدمجتبی حسینی پور گفت: با بهره برداری از فاز اول و بهره برداری از خط، انتقال بالغ بر سه میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر در سال محقق و ارتباط ریلی استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد با استان یزد برقرار می‌شود.
 
آستانه بهره برداری از پروژه ملی خط راه آهن یزد اقلید

وی همچنین با اعلام اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر ۸۰۰ نفر در طول انجام فاز نخست پروژه، از پیگیری‌ها و مساعدت‌های مسئولان دولت از جمله جناب آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قدردانی کرد.

گفتنی است رخش، (مبادله بندرخشک)، مهریز، کالمند، چاه ترش، تنگ چنار، گاریزات، چاه سرخ، دهشیر، شهرک صنعتی، ابرکوه، فراغه و اقلید ایستگاه‌های این پروژه ملی بشمار می‌روند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۷مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۳۹۲۲۰، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
با بهره‌برداری از این خطوط مردم راحتتر می‌توانند بین این شهرها رفت و آمد داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
رفت و آمد مسافران راحتتر صورت خواهد گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین