پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
یک تحقیق نشان می‌دهد در ۱۰ سال آینده جهان شاهد کاهش ۴.۷ میلیونی نوزادان دختر خواهد بود.
شعار سال: به طور دقیق در ۱۰ سال آینده جهان شاهد کاهش ۴.۷ میلیونی نوزادان دختر خواهد بود. علت عمده این رخداد، تمایل خانواده‌ها در برخی فرهنگ‌ها برای داشتن فرزند پسر و سقط کردن دختران پیش از تولد است. این موضوع احتمالاً به ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی در آینده دامن خواهد زد به طوریکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ تعداد پسران بسیار بیشتر از دختران شود. چنین رخدادی باعث خشونت و نابرابری بیشتر در جهان خواهد شد.

براساس یافته‌های این تحقیق، در ۴۰ سال گذشته گزینش نوزاد در رحم مادر افزایش یافته به طوریکه این موضوع باعث بروز سقط‌های فراوان شده است. سقط جنین دختر در جنوب اروپا و جنوب و شرق آسیا به شدت فراگیر است. این تحقیق که از سوی یک تیم بین‌المللی انجام شده و با مطالعه سه میلیارد جمعیت جهان در ۵۰ سال گذشته به دست آمده در مورد تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چنین رویکردی در خانواده‌ها هشدار داده است.

سازمان ملل متحد گزینش جنین، ازدواج اجباری و ختنه دختران را سه هشدار بزرگ برای جمعیت دختران در هزاره جدید معرفی کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۹۶۴۲۸، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
مایه تأسفه که چنین طرز فکری در مورد دختران وجود داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین