پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
هوشمندسازی با سرعت زیادی بر جنبه‌های مختلف زندگی بشر تاثیر می‌گذارد و امروزه، رد پای این پدیده به وضوح در صنعت، تجارت، اجتماع و دیگر حوزه‌ها قابل مشاهده است. به لطف توسعه فناوری‌های جدید هم‌اکنون هوشمندسازی در دستور کار بسیاری از شهر‌های بزرگ دنیا قرارگرفته است. می‌توان مشخصه شهر هوشمند را به‌کارگیری فناوری به‌منظور ارتقاء سطح رفاه زندگی شهروندان، توسعه پایدار شهری و توسعه اقتصادی شهر‌ها دانست. برای حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها، نیاز است سه گام در توسعه شهر‌ها برداشته شود.
شعار سال: شهر هوشمند، یک مفهوم در حال رشد از اواخر قرن بیستم می‌باشد که کشور‌های توسعه یافته برای رسیدن به توسعه پایدار شـهری و پاسخ به نیاز‌های شهروندان، سعی در پیاده سازی آن دارند. برای این اصطلاح تعریف‌های زیادی در ادبیات و گزارش‌ها یافت می‌شود امـا شاید درساده‌ترین نوع تعریف می‌توان شهر هوشمند را به کارگیری فناوری به منظور ارتقا سطح رفاه زندگی شهروندان، توسـعه پایـدار شهری و توسعه اقتصادی شهر‌ها دانست. برای حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها، نیاز است سه گام در توسعه شهر‌ها برداشته شود.

گام اول حرکت به سمت شهر هوشمند و ایجاد پایگاه فناوری و داده است. در گام دوم، اپلیکیشن‌های کاربردی، با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از گام اول و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، تولید می‌گردند. این برنامه‌ها، اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند یا با ایجاد کاربری مناسب از سنسور‌ها خدمات خود را در حوزه آلودگی شهری، ترافیک و به شهروندان و ارگان‌ها ارائه می‌دهند و در گام سوم که یک گام حیاتی است باید ترویج و فرهنگ‌سازی و توسعه به‌کارگیری توانمندی‌های شهر هوشمند از طریق عموم جامعه ارتقاء یابد. با تمام این تفاسیر، می‌توان گفت که توجه به برنامه‌ریزی شهری بر پایه شهر هوشمند یک روند مهم در کلانشهر‌های مختلف در دنیا و یک فرصت بسیار جذاب برای شرکت‌های نوپا، نوآوران و کارآفرینان است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین