پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
در حالی‌که اغلب مردم جهان با واکسیناسیون گسترده در حال بازگشت به زندگی عادی هستند آمار مرگ و میر کرونا در ایران در حال رکورد زدن است. این شرایط باعث شده عده‌ای با راه‌اندازی کارزاری از رئیس قوه قضاییه بخواهند مسئولانی را که مقصر گسترش کرونا در کشورند، محاکمه کند.
شعار سال: مسئولان دولتی در یک سال گذشته بار‌ها درباره تولید و خرید واکسن کرونا قول‌هایی داده‌اند که هیچ‌کدام عملی نشده است و ایران یکی از کندترین روند‌های واکسیناسیون در جهان را دارد.

بر اساس آمار رسمی روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در ایران بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند. در همین حال تا امروز کمتر از ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده در حالی که برای کنترل این بیماری به بیش از ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز است.

اجرا نشدن قرنطینه عمومی در ایران، واردنشدن به موقع واکسن به کشور و تولیدنشدن واکسن داخلی در افزایش آمار مرگ و میر کرونا موثر بوده است. بر همین اساس امضاکنندگان این کارزار خواستار محاکمه مسئولانی هستند که در مبارزه با کرونا قصور داشته‌اند.

در متن این کارزار که تا ۳۱ شهریور در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/covid-۱۹) در حال جمع‌آوری امضاست خطاب به رئیس قوه قضاییه آمده است:

«اکنون که بیش از یک سال از شروع تولید واکسن در جهان گذشته، کشور‌های زیادی واکسیناسیون مردم کشور خود را تا سطح قابل قبولی انجام داده‌اند و میزان مرگ‌ومیر در این کشور‌ها به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر، مدیریت بحران همه‌گیری کرونا در ایران موجب شده تا طبق آمار رسمی روزانه ما چندصدنفر از هموطنانمان را از دست بدهیم. عده زیادی نیز هر روز درگیر این بیماری سخت می‌شوند؛ بنابراین از حضرتعالی تقاضا داریم که طی یک روند شفاف، دستور به انجام تحقیقات سریع و وسیع نسبت به بررسی خلف وعده‌های تمامی مسئولان و ترک فعل مشهود مسئولان دخیل در این فاجعه انسانی را صادر فرمایید و بر محاکمه آنان نظارت کافی را داشته باشید.

امضاکنندگان این کارزار منتظر پاسخ و اقدامات سریع و صریح شما در قبال این درخواست هستند.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۱۷۱۳۸، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین