پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۷۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
نصیرایی گفت: متاسفانه شاهد استعمار فضای مجازی در کشورمان هستیم و بیگانگان در فضای مجازی برای کابران ایرانی تصمیم می‌گیرند که چه اپلیکیشن داخلی حق فعالیت دارد و این نشان دهنده منفعل بودن فعالیت‌های ما در فضای مجازی است.
شعار سال: مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام گوگل پلی در حذف اپلیکیشن‌های داخلی "روبیکا" و "ذره بین" اظهار داشت: ما معتقدیم تمام فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی باید براساس چهارچوب و قوانین کابران ایرانی باشد، اما اقدام گوگل پلی در حذف این اپلیکیشن‌های داخلی تعجب برانگیز است و باید دلایل این کارشان را بیان کنند.

وی ادامه داد: بنده در اپلیکیشن روبیکا صفحه شخصی داشتم و معتقدم که فضای جالبی بود و اینکه در چنین شرایطی گوگل پلی اقدام به حذف این اپلیکیشن نموده، به دور از احترام به حریم شخصی کاربران ایرانی است و باید در این خصوص توضیح دهند.

نصیرایی افزود: متاسفانه شاهد استعمار فضای مجازی در کشورمان هستیم و بیگانگان در فضای مجازی برای کابران ایرانی تصمیم می‌گیرند که چه اپلیکیشن داخلی حق فعالیت دارد و این نشان دهنده منفعل بودن فعالیت‌های ما در فضای مجازی در جهت حمایت از کابران شبکه‌های اجتماعی داخلی و آسیب پذیر بودن ما است.
 
واکنش مجلس به حذف روبیکا از گوگل پلی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اپلیکیشن روبیکا و ذره بین جزو تولیدات نخبگان داخلی کشورمان بوده و بیش از پیش نیاز به حمایت دارد، تاکید کرد: اپلیکیشن‌های داخلی کشورمان نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسئولان مربوطه دارند و هر جا از تولیدات داخلی حمایت شده، شاهد پیشرفت و توسعه بودیم، اما متاسفانه تولیدات متخصصین داخلی در حوزه نرم افزاری و اپلیکیشن مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان قرار گرفته و به همین دلیل می‌بینیم که اپلیکیشن‌های خارجی، فعالیت و اثرگذاری بیشتری در ایران دارند.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوزادهم در حوزه فضای مجازی و حمایت از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بی مهری زیادی کرد و همین امر باعث شد که این اپلیکیشن‌ها نتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و همین عدم حمایت‌ها باعث شد که نتوانند مخاطبان زیادی را جذب کنند.

نصیرایی ادامه داد: موفقیت ما در حوزه فضای مجازی در گرو حمایت از پیام رسان‌های داخلی است و در گذشته مردم از نرم افزار "ویز" (مسیر یاب) استفاده می‌کردند، اما در پی حمایت‌های صورت گرفته دو نرم افزار "نشان" و "بلد" ایجاد شد که در این زمینه بسیار موفق هم عمل کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عدم پیشرفت و توسعه پلت‌فرم‌های داخلی در گذشته به دلیل عدم حمایت دستگاه‌های مربوطه بود، گفت: باید بیش از پیش به فکر حمایت از اپلیکیشن‌های داخلی کشورمان باشیم و نگذاریم که بیگانگان در فضای مجازی برای ما تصمیم بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۶۰۹۴۲، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
1
حذف اپ روبیکا شاید بدلیل تخلفاتی هست که انچام داده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین