پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
رتبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دنیا با ۵۰ پله رشد، برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی لایدن (از کیفی‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دنیا) به زیر ۵۰۰ رسید.
شعار سال: دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره با اشاره به اینکه این دانشگاه برای اولین بار حائز رتبه زیر ۵۰۰ در این رتبه بندی شد، اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی لایدن یکی از کیفی‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی در دنیا است که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر شاخص مرجعیت علمی و میزان همکاری‌های بین المللی بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در این رتبه بندی، رتبه کلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دنیا با ۵۰ پله رشد ۴۷۶ است، گفت: این رتبه در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی دنیا رتبه ۱۹۳ است که نسبت به سال گذشته ۲۹ پله بهبود را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و تبریز حائز رتبه‌های اول تا سوم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شدند.

زرقی در پایان این موفقیت را حاصل تلاش اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و حمایت‌های مدیریت دانشگاه از پژوهش و فناوری دانست.

نظام رتبه بندی لایدن یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی پژوهشی و وابسته به مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند است. لایدن برای ششمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاه‌های بین المللی پرداخته است. در رتبه بندی سال ۲۰۲۱ لایدن ۱۲۲۵ دانشگاه برتر جهان را شناسایی، ارزیابی و مورد رتبه بندی قرار داده است. مرجعیت و دیپلماسی علمی دو رکن اساسی این رتبه بندی هستند.

این رتبه بندی بر اساس الگوریتم‌های بسیار پیشرفته نسبت به سایر روش‌های رتبه بندی دانشگاه‌های جهان و نیز اصول منحصرا علمی و شاخص‌های پیشرفته علم سنجی، تاثیر استنادی و همکاری علمی و بر پایه آثار پژوهشی نمایه شده در پایگاه استنادی علوم تامسون رویترز، دانشگاه‌های جهان را ارزشیابی و رتبه بندی می‌کند. مقایسه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه بندی منتشره در سال ۲۰۲۱ لایدن نشان از نشان رشد عملکرد پژوهشی دانشگاه دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۵۴۵۴۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین