پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۵۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
محمد صالح‌علا در حاشیه واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت اقدام به شعرخوانی نمود. شعری که برخی از بخش های آن توجه شهروندان را بخود جلب نموده است. دل من نابیناست. توبگو آه چه طعمی دارد؟ باد درگوش درخت،چه آوازی می خواند؟ تو بگو ماه کجاست؟ دل من نابیناست.

شعار سال: محمد صالح علا در ۲۵ آذر ۱۳۳۱ در اراک به‌دنیا آمد. در سال ۱۳۵۶ از مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن فوق دیپلم سینما و تلویزیون و در سال ۱۳۵۹ مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال ۱۳۷۲ کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی اخذ نمود.

آغاز فعالیت هنری صالح علا از سال ۱۳۴۷ با قصه‌نویسی و قصه‌خوانی در رادیو و سپس نویسندگی متن برنامه و نمایش‌نامه بود. فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۴۷ با ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با «تیغ و ابریشم» کاری از مسعود کیمیایی آغاز کرده‌است. وی برای مدتی مجلهٔ «نشانی» را منتشر می‌کرد که پس از مدتی انتشار آن متوقف شد. صالح علاء پیوسته به عنوان مجری و نویسنده با شبکه‌های مختلف رادیویی همکاری داشته‌است.

تو بگو آه چه طعمی دارد؟

صالح علاء کتاب عجیب «تمامی آنچه که مردان در باب زنان می‌دانند» اثر عبدل اسمیت را ترجمه کرده‌است. وقتی این کتاب ۱۱۰ صفحه‌ای را باز کرده و تا انتها ورق می‌زنید چیزی جز صفحات سفید نمی‌بینید. از این کتاب بیش از ۲۸ چاپ به فروش رفته‌است .

تعداد بازدید : 1627
 
لازم به توضیح است، برخی از منتقدین ادبی معتقدند که زیبایی شناسی برخی از اشعار محمد صالح علا، گاهی با یک یا چند بار خواندن شعر مکشوف نشده و نیاز به نقش پذیری فرد برای درک عمیق‌تر شعر یا داشتن تجربه زیستی برای فهم و گرفتن سریع منظور شاعر وجود دارد.
این شیوه شعرگویی یا نثر نویسی، نمونه‌های عدیده بین المللی نیز دارد. بعنوان نمونه اردشیر رستمی به نقل از روایات تعریف شده توسط ریتسون می‌گوید که در برخی موارد شما در روایات ریتسون دنبال شعر می‌گردید، اما پیدا نمی‌کنید.
با مطالعه چندباره آن روایت و با فهم معنای پوشیده موجود در روایت، تازه به زیبا شناسی‌های نهفته پی می‌برید و شعر را فهم می‌کنید.
تعداد بازدید : 1224

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
1
آه طعم درد و شکستن دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
4
0
ته بن بست خیلی هم پیداست شاعر جون. ضمنا اینقدر هم نگو تو مرا خانه ببر.خطرناکه عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
1
2
بسیار زیبا
خدا سلامت بدارد استاد عزیز صالح علا را
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین