پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاری‌ها با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علمی و فناوری اعلام کرد.

شعار سال:«سید محمدعلی حسینی» در دیدار دکتر «اقبال محمد چودری» دبیرکل "کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی" (COMSTECH) در شهر اسلام‌آباد راه‌های توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد پارک‌های علمی و طرح‌های مشترک را بررسی کرد.
 
طرفین در خصوص فعالیت‌های "کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی" و همچنین برنامه‌های این نهاد برای توسعه طرح‌های علوم و فناوری میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت وگو کردند.
 
همکاری نزدیک در حوزه‌های ایجاد پارک‌های علم و فناوری، ارتقای سطح فعالیت پارک‌های موجود با استفاده از ظرفیت‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای عضو  این کمیته از دیگر محورهای مورد بحث در این دیدار بود.
 
سفیر ایران و دبیرکل کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی همچنین بحث تبادل دانشجو و گسترش همکاری میان دانشگاه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.
 
دبیرکل کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی اول خرداد ماه امسال نیز طی دیدار با سفیر ایران، وی را در جریان برنامه‌های آتی برای توسعه طرح‌های علمی و فناوری در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی قرار داد.
 
پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی موسوم به 'کامستِک' (COMSTECH) اواسط خردادماه سال ۹۵ به میزبانی دولت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.
 
قرار بود پاکستان سال ۹۴ میزبان اجلاس سران کامستک باشد اما به دلیل وجود شرایط خاص در این کشور از جمله مسائل امنیتی، اسلام‌آباد دو بار تاریخ برگزاری این نشست را به تعویق انداخت و در نهایت، امتیاز میزبانی اجلاس سران کامستک به قزاقستان واگذار شد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 12  شهریور   1400، کدخبر: 84458778، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین