پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تاکنون ۹۰ هزار نمونه ژنتیک از زندانیان گرفته شده و ۳۰ هزار پروفایل استخراج شده است.
شعار سال: عباس مسجدی آرانی در جمع خبرنگاران این شهرستان به حضور خود در مراسم تکریم و معارفه مدیران پزشکی قانونی لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: حامل پیام گرم رئیس قوه قضائیه به تمام هم وطنان لرستانی بودیم و پیگیری مصوبات سفر استانی اخیر نیز انجام شد همچنین عصر امروز یک مرکز پزشکی قانونی در دورود افتتاح می‌شود.

وی یکی از اهداف سفر خود به استان لرستان را بررسی مشکلات برشمرد و افزود: امیدواریم بخشی از مسائل را در خود مرکز استان حل کنیم، برای بخشی نیز باید کمک کنیم تا در تهران و مرکز حل شود. مشکلاتی که احیانا در پزشکی قانونی به عنوان باجه کارشناسی دستگاه قضایی برای اجرای عدالت است ان‌شاءلله دنبال می‌کنیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا همکاران عزیز ما در دستگاه قضایی برای اجرای عدالت و رای‌های صحیح‌تر بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که بر اساس برنامه توسعه ششم به دوش سازمان پزشکی قانونی گذاشته شد تهیه بانک ژنتیک زندانیان یا مجرمان است که براساس سطح بندی که هیئت امنای این بانک انجام شده تاکنون ۹۰ هزار نمونه گرفتیم و البته از برنامه مشخص شده جلو هستیم و ۳۰ هزار پروفایل استخراج شده است، اما به جهت تحریم‌های ظالمانه نتوانستیم کیت‌ها را خریداری کنیم، اما این نوید داده شد که با پیگیری دانشمندان و نخبگان جوان سازمان پزشکی قانونی دو هفته پیش ساخت دو محصول دانش بنیان انجام شد که یکی همین کیت بود.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود از فرصت باقیمانده بتوانیم عقب افتادگی‌های گذشته را جبران کرد البته جمعیت‌های دیگری که از حساسیت ویژه‌ای برخورد هستند از جمله خلبان و خبرنگاران را هم اضافه کنیم.

مسجدی آرانی خاطر نشان کرد: این برنامه برای مجرمان که جرم‌های تکراری دارند اجرا شده و در سایر ابعاد زندانیان بسیار ضرورت این موضوع را ندارد.

وی در رابطه با سقط غیر قانونی جنین نیز گفت: هیچ کسی حق ندارد کاری خلاف شرع انجام دهد و آنچه پزشک قانونی انجام می‌دهد یا جنین فوت شده یا برای مادر خطرناک بوده و پزشکان با اساتید فقهی و حقوق مصادیق را مشخص کردند، اما آنچه سبب نگرانی است سقط‌های جنایی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی لرستان آمار حوزه سقط جنین را نگران کننده دانست و اظهارداشت: خود مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که از ۶۰۰ هزار تا ۱۲۵ هزار سقط وجود دارد و برای جلوگیری از این کار قرار شد داروی سقط صرفا برای بیمارستان برای کار درمانی باشد و در بازار و داروخانه عرضه نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۶۷۶۲۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین