پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
رسول برزگری در مطلبی اشاره نموده است که، سکوت اعضای هیات علمی دربرابر ایجاد یک رشته جدید یعنی نگران آینده دانشجویانشان نیستند. دانشکده‌های بهداشت، موتور تولید دانشجوی زیاد بدون پشتوانه شغلی.
شعارسال: تصمیمات بدون پشتوانه که هیچ اثری بر سلامت عمومی ندارد در این نظام سلامت کم ندیدیم. در آخرین روز‌ها نیز با وجود اینکه آموزش و پرورش انگشت شمار سالیانه مراقب بهداشت مدارس جذب میکند و هیچ آینده شغلی وجود ندارد، وزارت بهداشت مجوز رشته کارشناسی بهداشت مدارس را داد.

یکی از عجایب تصویب این رشته این است که بسیاری از سرفصل‌های این رشته دقیقا مشابه سایر رشته هاست. از سویی دیگر عملا مراقب بهداشت مدارس از رشته‌های بهداشتی تامین میشد و هیچ مشکلی نبود.
 
 
دانشکده‌های بهداشت، موتور تولید دانشجوی زیاد بدون پشتوانه شغلی

حال گویا تعریف چند واحد درس برای اعضای هیات علمی دانشکده‌های بهداشت میچربد که رشته‌ای جدید بدون پشتوانه شغلی ایجاد شود. دردی که سالیان سال است بهداشت را گرفتار کرده. حوزه بهداشت مسیر خودش را می‌رود و دانشکده‌های بهداشت موتور تولید دانشجوی بدون پشتوانه شغلی شده است.
بی تفاوتی و سکوت اعضای هیات علمی دانشکده‌های بهداشت کشور دربرابر این تصمیم سراسر تعارض منافع یعنی به این شرایط و تعریف چند واحد تدریس رضایت دارند و احتمالا از سال آتی هر دانشکده بهداشتی خواستار تربیت دانشجو در این رشته است.

بررسی‌ها نشان میدهد سالیانه کمتر از ۲۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشکده‌های بهداشت توان جذب در مشاغل کنونی را دارند و کوبیدن بر طبل جذب دانشجو چیزی جز تولید دانش آموخته بیکار نیست.

برسد به دست آنانکه ادعای خیرخواهی جوانان این مملکت را دارند، ولی هرقانون و رشته‌ای را تصویب میکنند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی متخصصین بهداشت ایران
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین