پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
پس از آنکه کشور لبنان یک سال را بدون دولت رسمی سپری کرد، امروز رسما فرمان تشکیل دولت این کشور به امضای رئیس‌جمهور و مأمور تشکیل کابینه لبنان رسید.
شعارسال: پس از دیدار «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور، ریاست جمهوری لبنان،رسما اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضاء شده است.

بر اساس گزارش شبکه لبنانی «ال بی سی آی»، «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نجیب میقاتی» به عنوان نخست‌وزیر جدید لبنان فرمان تشکیل دولت جدید این کشور را امضاء کردند.

نام اعضای کابینه جدید لبنان

بر اساس گزارش شبکه ال‌بی‌سی آی وزیران دولت جدید لبنان عبارتند از:

«ولید فیاض» وزیر انرژی
«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه
«هنری خوری» وزیر دادگستری
«بسام المولوی» وزیر کشور
«یوسف خلیل» وزیر دارایی
«فراس الابیض» وزیر بهداشت
«علی حمیه» وزیر امور عام‌المنفعه و حمل و نقل
«عباس الحاج حسن» وزیر کشاورزی
«محمد مرتضی» وزیر فرهنگ
«مصطفی بیرو» وزیر کار
«عباس الحلبی» وزیر آموزش و پرورش
«عصام شرف الدین» وزیر مهاجران
«ناصر یاسین» وزیر محیط‌زیست
«جونی قرم» وزیر ارتباطات
«جورج قرداحی» وزیر رسانه
«موریس سلیم» وزیر دفاع
«جورج کلاس» وزیر جوانان و ورزش
«جورج دباکیان» وزیر صنعت
«امین سلام» وزیر اقتصاد و بازرگانی
«نجلا ریاشی» وزیر توسعه اداری
«هکتور حجار» وزیر امور اجتماعی
«سعاده الشامی» معاون نخست‌وزیر
«ولید نصار» وزیر گردشگری


سخنرانی نخست‌وزیر جدید لبنان؛ با همه به جزء اسرائیل تعامل می‌کنیم

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، نخست‌وزیر جدید لبنان پس از تشکیل کابینه جدید این کشور سخنرانی کرد و گفت: «همه از وضعیت بد لبنان با خبر هستند. لبنان در وضعیت خوبی نیست و دارو وجود ندارد».

نجیب میقاتی ادامه داد: «باید برای موفقیت کابینه و جلوگیری از ناامیدی و یأس با یکدیگر همکاری کنیم. من برای فراهم کردن اقلام اولیه با تمام سازمان‌های بین‌المللی ارتباط برقرار خواهم کرد».

میقاتی اضافه کرد: «این دولت نماینده تمام لبنان است و نه فقط گروه معینی از آن‌ها. ما به کشور‌های عربی نیازمندیم و دَر این کشور‌ها را خواهیم زد. امیدواریم روند فروپاشی لبنان متوقف شود و لبنان به مرحله شکوفایی بازگردانده شود».

وی همچنین گفت: «اکنون زمان کار است و نه مجادله سیاسی. ما قصد داریم انتخابات پارلمانی را در زمانش برگزار کنیم».

نخست‌وزیر جدید لبنان همچنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی لبنان ذخایر ارزی ندارد، تأکید کرد: «در راستای منافع لبنان با هر طرفی به جزء اسرائیل تعامل خواهم کرد».

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.
 

دولت جدید لبنان تشکیل می‌شود
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۴۰۰۰۶۱۹۰۰۰۳۰۹، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین