پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در هفته ای که گذشت از بخش های مختلف بیمارستان نظام مافی شوش دیدن کرد تا از نزدیک پی به دردها و رنج های مردم شوش در حوزه سلامت ببرد.
شعارسال: وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در هفته ای که گذشت از بخش های مختلف بیمارستان نظام مافی شوش دیدن کرد تا از نزدیک پی به دردها و رنج های مردم شوش در حوزه سلامت ببرد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی و هیئت همراه با حضور در این بیمارستان همچنین امکانات و تجهیزات درمانی این بیمارستان را بررسی کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای درمانی بیمارستان نظام مافی شوش قرار گرفت.

در جریان این بازدید تعدادی از بیماران بستری و نیز همراهان بیمار به دور وزیر حلقه زده و در گفت و گوی چهره به چهره با وی از کمبودهای درمانی این بیمارستان و شهرستان شوش گفتند.

یک شهروند اهل شوش به وزیر بهداشت گفت:امکانات درمانی بیمارستان نظام مافی شوش ضعیف بوده و جوابگوی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهرستان شوش نیست.

وی همچنین از کمبود پزشک متخصص در شهرستان شوش انتقاد کرده و خواستار اقدام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای رفع این کمبودها شد.

وزیر بهداشت از اعزام تیم ویژه ای به شهرستان شوش برای بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی این شهرستان خبر داد و در ادامه گفت:گفت: بیمارستان نظام مافی شوش با ۵۰ سال قدمت جوابگوی جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفری این شهرستان نبوده و از نظر بهداشتی و تجهیزات اتاق عمل نیز بسیار ضعیف است ضمن اینکه کمبود تخت در این بیمارستان نیز مشهود است این وضعیت شایسته و احترام مردم نیست.

جا دارد از بازدید وزیر بهداشت از شوش و بیان واقعیت ها تشکر کنیم ولی اما آیا این اولین باری است که یکی از مسئولین دولتی قول پیگیری و حل کردن مشکلات بیمارستان نظام مافی شوش را می دهد؟ دوسال پیش در سفر رئیس جمهور به خوزستان وقتی اقای روحانی خودش راهی شوش نشد معاون وزیر بهداشت را برای بررسی مشکلات این شهرستان راهی شوش کرد.

دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون وزیر بهداشت در جریان دیدار از بیمارستان نظام مافی شوش گفت: در بازدیدهایی که صورت گرفته مشخص شد در برخی شهرهای استان خوزستان امکانات درمانی تناسبی با نیازهای مردم ندارد.

وی گفت: بر خلاف تلاش های فراوان همکاران در حوزه بهداشت ودرمان مردم با مشکلات عدیده ای در این حوزه روبرو هستند.

دکتر آقاجانی فرسوده بودن بیمارستان ها، نبود تجهیزات مناسب و کمبود نیروی انسانی را از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان خوزستان دانست و افزود: مردم برخی شهرها برای دسترسی به امکانات پزشکی مجبورند مسافت های زیادی را طی کنند.

وی افزود: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از محرومیت‌ها انجام خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت بیمارستان نظام مافی تصریح کرد: اتاق عمل بیمارستان تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی بیمارستان‌ها باید سرعت بیشتری بگیرد و دولت تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا بتواند این کاستی‌ها را برطرف کند.

آیا وعده های دوسال پیش وزیر بهداشت محقق شد؟ آیا این اتاق عمل که در سفر استانی رئیس جمهور وعده تکمیل آن داده شد همین اتاق عملی نیست که وزیر بهداشت در هفته گذشته نسبت به وضعیت آن انتقاد کرد؟

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بارها از مسئولین وزارت بهداشت خواستار تکمیل پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شوش و تجهیز اتاق های عمل بیمارستان نظام مافی شده بود خواسته های به حقی که تا امروز به آنها جامه عمل پوشانده نشده است.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که امکانات تنها بیمارستان شوش درحد انتظارمردم این شهرستان نیست این بیمارستان باکمترین امکانات اداره می شود ، بیمارستان نظام مافی با۵۵سال قدمت که با کمبود پزشک و نیروی انسانی مواجهه است پاسخگوی مردم این شهرستان نیست.

امکانات بهداشتی شهرستان شوش باتوجه به اینکه درمسیرجاده ترانزیتی می باشدوسالانه هزاران گردشگرداخلی وخارجی درقالب کاروان های راهیان نوروتوریست وارد این شهرستان می شوند قطعا باید بیش از این می باشد علاوه بر اینکه بسیاری از بیماران و مجروحان تصادفات به این بیمارستان انتقال داده می‌شوند و می‌توان گفت یک بیمارستان ترومایی است.

بیمارستان نظام مافی واقع در شهرستان شوش بیمارستانی است درمانی و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ۱۰۰ تخت ثابت که در سال ۱۳۵۵ شمسی تاسیس توسط مردی خیر بنام محمد علی نظام مافی تاسیس شد و از آن تاریح تا امروز هنوز که هنوز این بیمارستان تنها بیمارستان مردم شوش با هزارن کمبود باقی مانده است.

امید است برکات طرح تحول نظام سلامت شامل حال مردم شهرستان شوش هم شود و آنها هم بتوانند در حوزه سلامت حداقل کمترین امکانات را داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی باغملک ، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1394، کدخبر: 48463، www.baghmalek-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین