پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
طی آخرین خبر از وضعیت ساخت این پروژه مدیر شبکه بهداشت از آغاز عملیات اجرایی توسط پیمانکار جدید خبر داد که مدت پیمان آن ۱۸ ماه می باشد.
شعارسال: شهرستان باغملک تنها یک بیمارستان به نام شهید طباطبایی دارد ، بیمارستانی دانشگاهی درمانی که در سال ۱۳۷۶ با ظرفیت ۳۲ تخت ثابت تأسیس شد.

بیمارستان شهید طباطبایی که با توجه به رشد جمعیتی در شهرستان به ۵۸ تخت مصوب رسید و امروزه با بیش از ۱۱۰ تخت فعال، بیشتر از ظرفیت و امکانات خود، به جمعیت حدوداً ۱۱۰ هزار نفری منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

* پاسخ همیشگی به کمبودات درمانی؛ساخت بیمارستان جدید

حتما با هر بار مراجعه به تنها بیمارستان باغملک شاهد تعمیرات ؛ساخت و ساز ، کانکس درمانی جدید ، بسط دادن بخش ها و بودید.

طوری که هر بار نیاز به بخش جدید بود از بخش کناری کمی مکان قرض گرفته می شد و با جایگذاری یک دیوار ساده مشکل مکان بخش مورد نظر حل می شد و یا کانکس جدید سفارش داده می شد ، از همین رو راه حل هر کمبود درمانی ، نبود تجهیزات ، متخصص و یک جواب مشترک داشت و آن ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بود .

* به یک دهه پیش بازگردیم و خاطرات را مرور کنیم

همه کمبودهای درمانی در این شهرستان محروم را به خوبی حس کردیم، از همین رو چون تنها بیمارستان باغملک جوابگوی مشکلات درمانی در شهرستان را نداشت، دولت وقت طی سفر مرحله اول خود به خوزستان در سال ۸۶ طی مصوبه ای به احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی در شهرستان باغملک با بودجه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان رأی مثبت داد. بیمارستانی با نام شهدای باغملک.

علی رغم اینکه بودجه این بیمارستان تخصیص یافته و اعتبار لازم در بانک بود اما به قول نماینده سابق مردم ایذه و باغملک در مجلس (علیرضا دهقان) به علت سهل انگاری ها و بی توجهی بعضی از افراد بعد از دو سال یعنی تا سال ۸۸ هنوز کلنگ آن به زمین زده نشده بود.

به هر روی کلنگ بیمارستان ۹۶ تختخوابی باغملک از مصوبات سفر نخست هیئت دولت وقت به خوزستان بعد از دو سال از تصویب مصوبه و تخصیص اعتبار در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۳۸۸ به زمین زده شد و قرار بود ۳۰ ماهه تحویل داده شود.

اما بازهم این ماجرا وارد فاز دیگری می شود و پروژه ای که قرار بود بعد از ۳۰ ماه افتتاح شود امروز با گذشت حدود۷ سال از کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

* بارها و بارها از وضعیت این پروژه

، طرح های ضربتی و وعده های که برای تسریع ساخت آن داده می شد از همین رسانه منتشر شد به امید آنکه روند ساخت آن تغیر کند و وعده ها عملی شوند .( در پایان همین خبر لینک خبرهای مرتبط ارائه داده شد)

* تنها ۱۸ ماه دیگر ؛ شمارش معکوس آغاز می شود.

طی آخرین جلسه ای برای پیگیری این پروژه که اتمام آن برای همه رویا شده است ، دکتر شاه ولی مدیر شبکه بهداشت باغملک گفت : باپیگیری به عمل آمده توسط ریاست دانشگاه وحمایت مسئولین استانی وشهرستانی وپیگیری مکرر امورحقوقی حدود ۲۰ روزاست که پیمانکارجدیدعملیات اجرایی پروژه فوق راشروع نموده و پیمان آن ۱۸ ماه می باشد.

شاید شنیدن این خبر خیلی برای مردم جدید و جذاب نباشد زیرا از سال ۸۶ تاکنون از این وعده ها زیاد شنیده شد و عملی نشد ، در کل مردم ما و علی الخصوص مردم باغملک از وعده ها خیلی شگفت زده نمی شوند و همیشه با محرومیت ها کنار آمدند .

تعداد تختخواب های این بیمارستان دو رقمی ست و نه سه رقمی که مسئولین برای ساخت آن واهمه بگیرند و اگر همین ۹۶ تختواب به عدد ۱۰۰ می رسید این تراژدی غمناک تا قرن ۱۴۰۰ به طول می انجامید.

به هر حال همه ما شاهد محرومیت های بیش از پیش شهرستان هستیم و این حق شهروندان نیست که برای کوچکترین درمان به شهرستانهای دیگر مراجعه کند و خطرهای جاده را متحمل شوند امید است این آخرین وعده در خصوص پایان این پروژه باشد و امکانات درمانی آن مرهمی برای کمبودات درمانی باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری بسیج، تاریخ انتشار: سه شنبه 1 تیر 1395، کدخبر: ۸۶۹۸۸۵۶، www.basijnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین