پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
“وضعیت بیمارستان‌ابوذر اهواز شایسته مردم نیست” این مرثیه ای بلند بود هر چندکوتاه که از زبان وزیر بهداشت شنیده شد تا شاید بعد از مدتها مسئولی حرف دل مردم اهواز بلکه خوزستانی ها را در حوزه سلامت بر زبان جاری کرده باشد.
شعارسال: "وضعیت بیمارستان‌ابوذر اهواز شایسته مردم نیست” این مرثیه ای بلند بود هر چندکوتاه که از زبان وزیر بهداشت شنیده شد تا شاید بعد از مدتها مسئولی حرف دل مردم اهواز بلکه خوزستانی ها را در حوزه سلامت بر زبان جاری کرده باشد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دوشنبه گذشته وارد اهواز شد تا به همراه رییس بنیاد مستضعفان از پروژه بیمارستان در حال ساخت ۱۶۰ تختی کودکان ابوذر بازدید کند بعد از این بازدید اقای وزیر سری هم به ساختمان کنونی بیمارستان ابوذر زد و بر حال امکانات فعلی این بیمارستان واسفا سرداد.

محل کنونی بیمارستان ابوذر اهواز در ۵۰ سال پیش به عنوان یک هتل ساخته شد که در زمان جنگ به دلیل نیاز وقت، به یک مرکز درمانی تبدیل و پس از آن نیز به عنوان مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان فعالیت کرد.

* پروژه ای که آغازش با احمدی نژاد بود ولی پایانش با خداست

در دولت نهم به دلیل قدمت ساختمان و مشکلات ساختاری که این بیمارستان داشت تصمیم گرفته شد تا احداث بیمارستانی جدید و جایگزین در ۹ طبقه آغاز شود پروژه ای که آغازش با احمدی نژاد بود ولی پایانش با خداست.

خانم دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت قبل نیز در بازدید خود از بیمارستان ابوذر تصریح کرده بود: علی‌رغم این‌که ساختمان این بیمارستان بسیار قدیمی و فرسوده است، رسیدگی پزشکی و پرستاری بسیار خوبی را در این بیمارستان شاهد بودیم و بیمارستان نیز با تعداد زیادی پزشک تمام‌وقت جغرافیایی اداره می‌شود؛ البته فضای فیزیکی بیمارستان ابوذر فرسوده و نامناسب است که خوشبختانه با توجه به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری، بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تخت‌خوابی در حال ساخت است.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در بازدید از بیمارستان ابوذر، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که بودجه و اعتبارات بیشتری به پروژه ساختمان جایگزین بیمارستان ابوذر اهواز اختصاص یابد تا این بیمارستان تا پایان سال ۹۱ آماده بهره‌برداری شود. همچنین اعتبارات خوبی هم برای بازسازی بیمارستان فرسوده فعلی اختصاص یافته است و به این ترتیب تا زمان آماده شدن بیمارستان جدید، بیمارستان فعلی بازسازی خواهد شد.

* این پروژه، سال ۹۲ به بهره برداری می رسد

البته بعدها حجازی استاندار سابق خوزستان درباره ساختمان جایگزین بیمارستان ابوذر اهواز اعلام کرد زمان بهره برداری از این پروژه، سال ۹۲ تعیین شده است پروژه ای که هنوز هم به چشم به راه بودجه های دولتی مانده است.

آخرین تصویر از ساختمان در حال ساخت

هنوز یک آجر روی آجر گذاشته نشده است

دکتر حسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی مسجدسلیمان که در خرداد۹۴ در این شهرستان برگزار شد گفت:در اهواز نیز امیدوار بودیم که حداقل بیمارستان ابوذر به زودی ساخته شود اما هنوز یک آجر روی آجر گذاشته نشده است، البته بنیاد مستضعفان قول ساخت این بیمارستان را داده بود.

* ۱۸ ماه دیگر تکمیل شود

در سفر هفته گذشته وزیربهداشت به اهواز گفته شد قرار است این بیمارستان با مشارکت بنیاد مستضعان طی ۱۸ ماه آینده تکمیل شود تا جایگزین بیمارستان قدیمی می‌شود البته امیدواریم این پروژه به دولت دوازده و سیزده و چهارده کشیده نشود.

بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی اطفال در جنوب غرب کشور است که بیماران زیادی از استانهای بوشهر، کهگلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان را با تمام کمبودها پوشش میدهد.

* "وضعیت بیمارستان‌ابوذر اهواز شایسته مردم نیست”

البته فارع از بحث تکمیل نشدن ساختمان جدید این بیمارستان آنچه موجب ناراحتی و انتقاد وزیر بهداشت در بازدید اخیر خود شده است امکانات ضعیف این بیمارستان است تا آنجا که صدای وزیر بهداشت هم مثل مردم خوزستان درآمد قاضی زاده در نشست با هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرد: امکانات درمانی بیمارستان ابوذر اهواز در سطح بسیار پایینی است که این موضوع جای تاسف دارد.

* تعریف و تمجید از بیمارستان ابوذر توسط اقای رئیس!

این در حالی است که دکتر مهران حکیم‌زاده رییس بیمارستان ابوذر اهواز در تیر ۹۲ با افتخار در مصاحبه با ایسنا اعلام می کند بیمارستان ابوذر، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در خوزستان است که علاوه بر ارایه خدمت در این استان، به استان‌های هم جوار در کشور و همچنین به استان های مجاور در کشور عراق نیز خدمات درمانی ارایه می‌کند. این بیمارستان با ۱۶۵ تخت فعال، تنها بیمارستان در این سطح است که در خوزستان دایر است.

وی افزود: سطوح فعالیت این بیمارستان در سطح رشته‌های فوق تخصصی نوزادان و دارای بخش‌های عفونی، کلیه و مجاری ادراری، گوارش، جنرال عمومی، بخش های ICU، NICU و بخش نوزادان، دیالیز، واحدهای رادیولوژی و گفتار درمانی به صورت فعال است.

* اظهارات رئیس سابق بیمارستان از وضعیت نامطلوب بیمارستان

دکتر مسعود زادکرمی رئیس سابق این بیمارستان در گفتگو با ایسنا پرده از در خصوص گوشه ای از مشکلات ای بیمارستان گفته بود بخش‌های کنونی این بیمارستان نه جوابگوی مراجعان است و نه از نظر ساختاری می‌تواند شان مراجعان را حفظ کند. تعداد بیماران بسیار بیشتر از ظرفیت بیمارستان است و گاهی چند بیمار روی یک تخت نگهداری می‌شوند که درست نیست.

وی گفته بود ممکن است یک بیمار در بخش اورژانس چند روز منتظر بماند تا تختی خالی شود و امکان بستری فراهم شود. بخش‌های ویژه هم در تمام طول سال پر هستند.

رییس سابق بیمارستان ابوذر عنوان کرد: دستگاه‌ها و وسایل بیمارستان‌ فرسوده هستند و چندین بار خراب شده و تعمیر شده‌اند و دیگر جایی برای کار ندارند و باید تعویض شوند.

زادکرمی با اشاره به مشکلات ساختاری بیمارستان گفت:‌سطح بیمارستان پایین‌تر از سطح فاضلاب شهری است و با بارندگی، آب وارد بیمارستان می‌شود ولی با کمک شهرداری سطح فاضلاب پایین‌تر آمده تا در بیمارستان آب‌گرفتگی ایجاد نشود.

* بیمارستان ها یا قلعه بیماران؟

البته اگر مسئولین حوزه سلامت درب های بیمارستان ها را بر روی اهل رسانه ها باز کنند قطعا نارسایی ها و ضعف ها به گوش مسئولین و مردم خواهد رسید تا در راستای حل این معضلات، مسئولین مربوطه همت بیشتری به خرج دهند اما امروز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی چون دژهای مستحکمی است که جز بیماران کسی را مجال ورود نیست

و چند تا ای کاش

امید است ساختمانی که قرار بود سال ۹۱ تکمیل شود شود طبق قول آقایان در سال ۹۵ به پایان برسد تا شاید مرهمی بر زخم های خوزستان در حوزه سلامت گذاشته شود کاش نمایندگان استان برای تجهیز امکانات و به پایان رسیدن این بیمارستان قدمی برمی داشتند و این روزها که به انتخابات نزدیک تر می شویم لااقل به خاطر انتخابات برای مردم کاری کنند کاش به جای اینکه استانداری دنبال هزینه کردن برای ایده های جدید استاندار در سواحل کارون باشد منابع مالی را صرف تکمیل پروژه های ناتمام حوزه سلامت می کرد کاش مسئولان بهداشتی استان برای رضایت پایتخت نشنیان حقایق را کتمان نکنند کاش مدیریت استان به گونه ای بود که هفته گذشته وزیر بهداشت می نمی گفت "وضعیت بیمارستان‌ابوذر اهواز شایسته مردم نیست”

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی باغملک، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1394، کدخبر: 48585، www.baghmalek-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
وضعیت بیمارسیتان ها که داغونه امکانات نیس هزینه درمان بالاست م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین