پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: مسأله‌محوری و حرکت به سمت برنامه، مبنای تغییر و جابه‌جایی ائمه جمعه است و ۵۴ درصد این تغییرات و جابه‌جایی‌ها با ملاک جوانی و بومی‌گزینی اتفاق افتاده است.
شعارسال: حجت‌الاسلام علی نوری ۸۹۱ امام جمعه در ۴۱۹ شهرستان و ۴۷۲ شهر، بخش و دهستان فعالیت می‌کنند که طی سه سال و نیم گذشته، ۲۱۶ تن از آنان به دلیل بازنشستگی، درگذشت، استعفا یا کنار گذاشتن از مسؤولیت، این موقعیت را به کلی ترک کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۲۹۱ مورد جابه‌جایی بین امامان جمعه صورت گرفته و ۱۹۳ امام جدید و جوان در این مدت مشغول به کار شده‌اند که ۶۱ درصد از آن‌ها بر اساس مؤلفه «بومی‌گزینی» در جایگاه امام جمعه قرار گرفته‌اند و این تغییر و جابه‌جایی حدود ۵۴ درصد از تغییرات سه و نیم سال گذشته را شکل می‌دهد؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون، معدل سنی ائمه جمعه سراسر کشور به ۴۹ سال نزدیک شده است.

حجت‌الاسلام نوری همچنین گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یک جمع ۸ نفره است که در مدت حدود یک هزار و ۲۵۰ روز گذشته ۱۱۶۴ مصوبه داشته تا جایگاه امام جمعه را به سمت مسأله‌محوری و برنامه‌داری سوق دهد. امامان جمعه باید مسائل شهر خودشان را مطابق برنامه ارائه شده در یک سامانه اختصاصی ثبت و عرضه کنند که در همین زمینه ۱۳ هزار و ۸۰۰ مسأله در این سامانه به ثبت رسیده و ۹۰ درصد ائمه جمعه، مسائل و مشکلات شهر و منطقه خود را در آن درج کرده‌اند. آن‌ها همچنین وظیفه دارند علاوه بر ثبت مسائل، اقدامات خودشان را هم در همان سامانه به ثبت برسانند.

وی در پایان اظهار داشت: محاسبه عملکرد و همچنین گزارش‌های میدانی ستاد ائمه جمعه از مردم، دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و در نهایت حضور امامان جمعه در شهر و محل امامت و نیز در دسترس بودن او برای اهالی منطقه از ملاک‌های تغییر و جابه‌جایی آنان طی سه گذشته بوده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۶۲۲۰۰۰۳۳۴، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
مسلما یک فرد بومی به مسائل و مشکلات شهر خودش اطلاع بیشتری داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین