پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
ماموریت "وویجر ۲" که طولانی‌ترین ماموریت ناسا در تاریخ است، یک رکورد تاریخی دیگر به جا گذاشته است، چرا که فضاپیمای "وویجر ۲" تا حدی به عمق فضا رفته که با خروج از منظومه شمسی به فضای میان‌ستاره‌ای رسیده است. فضاپیمای "وویجر ۲" (Voyager ۲) ناسا، ۴۴ سال پس از پرتاب از هلیوسفر خارج شده و وارد فضای میان‌ستاره‌ای شده است و تبدیل به دومین ساخته دست بشر شد که به آنجا می‌رسد. هلیوسفر یا هورسپهر، حباب پلاسمایی ایجاد شده توسط خورشید است که بیشتر فضای منظومه شمسی ما را در بر گرفته است. به عبارت دیگر، هلیوسفر پهنه‌ای است حباب مانند که باد‌های خورشیدی را دربرگرفته است. وویجر ۲ دارای یک دیسک از جنس طلا بوده و روی دیسک آوا‌هایی به چند ده زبان دنیا ثبت شده است. آوای فارسی این دیسک شنیدنی است!
شعار سال: سفینه ویجر در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شد.

این سفینه با هدف گذشتن از کنار سیارات جهت شناخت فیزیکی و شیمیایی آن‌ها و پیدا کردن فرا زمینی‌ها به کهکشان سفر کرد که هم اکنون در مرز و لبه کهکشان راه شیری قرار دارد.

این سفینه با انرژی هسته‌ای کار میکند که به اندازه یک ماشین کوچک است.

ناسا در داخل این سفینه یک دیسک از جنس طلا قرار داده است و روی دیسک آوا‌هایی به چند ده زبان دنیا ثبت شده است. آوای فارسی این دیسک شنیدنی است!
 
لللللللل

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از خبر ۲۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین