پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که نگران نفوذ تروریست‌ها از افغانستان به منطقه آسیای مرکزی تحت پوشش شعار‌های انسانی و دعوت به کمک به پناهندگان است.
شعار سال: ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست هفتگی در وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: در رابطه با وضعیت مهاجرتی پیرامون افغانستان، امکان نفوذ عناصر تروریستی و افراط گرا به کشور‌های همسایه افغانستان بویژه کشور‌های آسیای مرکزی نگران کننده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این را نیز بیان کرد که دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل، تکیه گاه روابط مسکو و گروه طالبان است.

وی خاطر نشان کرد که علاوه بر آن تماس‌هایی در سطح ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان با گروه طالبان صورت می‌گیرد.

به گفته زاخارووا، روسیه از امکاناتی که این تماس‌ها بوجود می‌آورد بویژه برای تامین کارکنان سفارت روسیه در کابل و سایر اتباع روس ساکن افغانستان استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گزارش پارلمان اروپا در مورد روابط با روسیه را که در آن خواستار افزایش فشار‌ها بر مسکو شده بود را دارای اطلاعات گمراه کننده و غیرواقعی خواند.


هشدار به آمریکا در مورد پیامد‌های مداخله در امور روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خطاب به آمریکا گفت که ممکن است با ادامه مداخله واشنگتن از جمله در انتخابات دومای روسیه، کاسه صبر روسیه لبریز شود.

روسیه قصد دارد از روز ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر (فردا جمعه تا روز یکشنبه آتی) انتخابات پارلمانی برگزار کند و از ناظران چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر این انتخابات دعوت کرده است. با این وجود، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که "نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسیه غیر ممکن است. "

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گذشته جان سالیوان سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به احضار سفیر آمریکا در مسکو گفت: در انتظار توضیح قانع کننده آمریکا در مورد مداخله در امور داخلی کشور خود هستیم.
 
نفوذ تروریست‌ها به آسیای مرکزی
 
 لاوروف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: روسیه در انتظار پاسخ آمریکا است که چرا در امور داخلی فدراسیون روسیه از سوی این کشور مداخله صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: سالیوان سفیر آمریکا در مسکو به دلیل مداخله این کشور در امور داخلی روسیه و انتخابات آتی در کشور به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۵شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۷۳۴۶۳/irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین