پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
مشکلات اساسی در عدم گسترش ورزش های همگانی در سطح بانوان به خصوص زنان باغملکی ناشی از کمبود فضاهای مناسب ورزشی و سالن های اختصاصی و همچنین پارک ویژه بانوان است.
شعارسال: نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و در این راستا فراهم ساختن محیط‌ هایی مختص این قشر جامعه که بتوانند با آرامش و امنیت خاطر اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند، امری ضروری است.

با توجه به اینکه فراهم ساختن شرایط روحی و روانی مناسب برای بانوان نقش موثری در انجام وظایف آن‌ها در کانون گرم خانواده و جامعه دارد لذا احداث پارک بانوان و ایجاد امکاناتی از قبیل مکان‌ های ورزشی، رفاهی، تفریحی و امنیتی در این مجموعه جهت افزایش سلامت روح و روان زنان حائز اهمیت است.

از آنجایی که پارک‌ های مخصوص بانوان مکانی مناسب با وجود امکانات رفاهی خاصی هستند که زنان و دختران می‌توانند در این فضا ورزش و تفریح کنند لذا مهم‌ترین هدف و ضرورت از احداث این پارک‌ها تقویت روحیه نشاط و شادابی و تخلیه انرژی این قشر جامعه در محیطی امن است.

مشکلات اساسی در عدم گسترش ورزش های همگانی در سطح بانوان به خصوص زنان باغملکی ناشی از کمبود فضاهای مناسب ورزشی و سالن های اختصاصی و همچنین پارک ویژه بانوان است.

در چند سال اخیر، احداث پارک بانوان در بسیاری از شهرهای کشور در دستور کار قرار گرفته است و مسئولین استانی و شهری برای رفاه حال بانوان، مکانی را به دور از حضور آقایان برای تفریح خانم ها در نظر گرفته اند.

شهرستان باغملک یکی از شهرستان هایی در خوزستان است که شاهد معظل نبود پارک مختص بانوان است و بانوان شهرستان از نبود امکانات ورزشی و رفاهی و همچنین دادن وعده و وعیدهای غیراجرایی رنج می برند.

در همین خصوص بود که الهه موالی زاده مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در تاریخ ۱۴/۵/۹۳ گفته بود پیگیر احداث پارک های منفک و مجزا برای بانوان استان در تمامی شهرستان ها هستیم و این جزء اولویت های کاری ما است.

همچنین گودرز ترکی زاده سرپرست فرمانداری باغملک در جلسه بررسی مشکلات بانوان شهرستان در تاریخ ۲۸/۸/۹۳ از احداث پارک اختصاصی بانوان در آینده نزدیک در باغملک خبر داده بود.

در سال ۹۳ در این خصوص حرکتی محسوس صورت نگرفت تا آنجا که در تاریخ ۲۳/۱/۹۴ در جشن روز زنان در باغملک، اشرف برون مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان پیام ویژه حجت اله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تاسیس پارک اختصاصی بانوان در سال جدید را انتقال داد.

پیام ویژه ای که انگار هنوز در مرحله ابلاغ باقی مانده است و می توان گفت این وعده که بارها و بارها به بانوان باغملکی داده شد به یک رویا تبدیل شده است، رویایی که قرار نیست به واقعیت تبدیل شود.

مسئول امور بانوان فرمانداری باغملک نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرنگار باغملک نیوز در خصوص پارک بانوان اظهار داشت : پارک دولت باغملک را به این کار اختصاص دادند که الان در حال بررسی است که دیوار کشی انجام دهند.

اشرف برون با اشاره به اینکه بحث دیوار کشی اولین کاری است که باید انجام شود افزود : این دیوار کشی هم هزینه فوق العاده زیادی دارد که آقای شهردار دنبال این کار بود و هنوز جوابی به ما ندادند.

وی شورای شهر را پیگیر پارک بانوان دانست و گفت : اگر که شهرداری اعتبار دهد ان شاالله انجام می شود و احتمال دارد تا پایان سال بهره برداری برسد و تجهیز شود.

به هر روی باغملک نیاز به محیط‌ هایی دارد که بانوان عفیف آن بتوانند با خیال آسوده در این محیط ها به ورزش و تفریح بپردازند و پیرو این مهم مسئولان باید فکری برای این موضوع بیاندیشند که این اتفاق شایسته در شهرستان باغملک بعد از وعده و وعید رنگ بوی واقعیت و اجرا بگیرد.

ناگفته نماند که بانوان باغملکی مطالباتی زیادی در همه زمینه ها از جمله بهداشت و درمان و نیز دارند و این را می طلبد مسئولین ذیربط توجه بیشتری به این مطالبات داشته باشند. چرا که فراهم این امکانات حق همه بانوان از جمله بانوان مومن و مسلمان باغملکی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری خوزنیوز، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1394، کدخبر: ۹۰۸۹۰، www.khouznews.ir/

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین