پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
قابل تامل است که در خصوص سردار شهید سلیمانی مقالات و یادداشت‌های مدیریتی و سیاسی و نظامی مختلفی توسط محققان دنیا به زبان انگلیسی منتشر شده است که با یک جستجوی ساده می‌توان به حجم وسیع این تحقیقات پی برد. چطور غربی‌ها با عینک خود صلاحیت بررسی وجوه شخصیت شهید سلیمانی را دارند، ولی محققان بومی که می‌توانند روایت کاملتری از این شخصیت بین المللی داشته باشند، مجاز نیستند که به این عرصه ورود کنند و اگر یادداشت و مقاله‌ای در این زمینه بنگارند، افرادی غیر علمی و فاقد تخصص بشمار می‌آیند. فقط کمی بصیرت نیاز است که درک نمود نتیجه چنین تفکری، خودباختگی، بی هویتی و عقب ماندگی ذهنی خواهد بود.

شعار سال: بیانیه انجمن علمی مدیریت دولتی ایران به مناسبت انتصاب دکتر سید محمد مقیمی به ریاست دانشگاه تهران
 
ملت شریف ایران
سلام علیکم؛
 
با احترام به استحضار می رساند که این روزها پس از انتصاب دکتر سید محمد مقیمی به ریاست دانشگاه تهران، در برخی شبکه های اجتماعی و محافل رسانه‌ای مطالبی در خصوص برخی مقالات ایشان منتشر گردید که منتقدین را می‌توان در دو گروه تقسیم بندی نمود:
 
گروهی معاند نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز هستند که تکلیفشان معلوم است و اگر با انتخاب مدیران دلسوز و سالم دشمنی نکنند، باید در نیت آنها شک کرد. گروهی دیگر از اندیشمندان هستند که دغدغه علم دارند ولی نیازمند اطلاع رسانی از واقعیتهای علمی ایشان هستند.
 
در این شرایط انجمن علمی مدیریت دولتی ایران بر خود وظیفه می داند که در مورد این عضو فعال، اندیشمند و متفکر خود؛ برای گروه دوم، تنویر افکار عمومی و اذهان حقیقت دوست ملت شریف ایران؛ نکاتی را به استحضار برساند:
 
۱- مستحضرید که در روش شناسی علمی یکی از روشهای توسعه علم و نظریه پردازی بومی، بکارگیری روش مطالعه موردی Case Study است. با مراجعه به نوشته‌های پروفسور سید محمد مقیمی (استاد تمام رشته مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی گروه مدیریت دولتی) در کتب و مقالات مختلف، ملاحظه خواهید کرد که برای تبیین مباحث علمی مدیریت از مورد کاوی های مختلف داخلی و خارجی استفاده شده است. فقط در مجموعه کتب بحران شناسی از مطالعه موردی درباره کالین پاول وزیر دفاع اسبق آمریکا، چرچیل نخست وزیر انگلیس در بحران جنگ جهانی دوم و بسیاری از افراد خارجی که به مدیریت بحران مرتبط بوده اند، پرداخته شده است. به عنوان نمونه محققان غربی، نحوه مدیریت این افراد را به مثابه قهرمان ملی، نظریه پردازی کرده‌اند. از آنجا که بر این باوریم ما هم باید از تجربه موفق آنها استفاده کنیم، لذا در کتب و مقالات ایشان از این مورد کاوی ها استفاده شده است. چطور می شود که بهره گیری از تجربه‌های غربی امری پسندیده است و پرداختن به الگوهای بومی همانند شهید بزرگوار سردار سلیمانی، افتخار ما دانشگاهیان شهید چمران، مایه فخر و غرور ملی ما سرداران غیور و …. امری ناپسند و مذموم.
 
۲- شایسته توجه و تامل است که در خصوص سردار شهید سلیمانی مقالات و یادداشتهای مدیریتی و سیاسی و نظامی مختلفی توسط محققان دنیا به زبان انگلیسی منتشر شده است که با یک جستجوی ساده می‌توان به حجم وسیع این تحقیقات پی برد. چطور غربی ها با عینک خود صلاحیت بررسی وجوه شخصیت شهید سلیمانی را دارند، ولی محققان بومی که می توانند روایت کاملتری از این شخصیت بین المللی داشته باشند، مجاز نیستند که به این عرصه ورود کنند و اگر یادداشت و مقاله‌ای در این زمینه بنگارند، افرادی غیر علمی و فاقد تخصص بشمار می آیند. فقط کمی بصیرت نیاز است که درک نمود نتیجه چنین تفکری، خودباختگی، بی هویتی و عقب ماندگی ذهنی خواهد بود.
 
۳- دکتر سید محمد مقیمی بیش از بیست سال است که در عرصه مدیریت بومی و اسلامی فعالیت علمی دارد و مقالات و کتب ایشان مورد استناد قرار می‌گیرد. با جستجو در google scholar می توان میزان Citation ایشان و رتبه ایشان در حوزه‌های های مختلف مدیریت در عرصه کارآفرینی، مدیریت دولتی، مدیریت اسلامی را با بیش از ۱۱۷۰ استناد و رتبه هشتم دنیا در حوزه مدیریت اسلامی را مشاهده نمود.
 
۴- لازم به یادآوری است که کتابهای پروفسور سید محمد مقیمی در کسوت استاد تمام رشته مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حوزه مبانی سازمان و مدیریت، حوزه رفتار سازمانی و منابع انسانی در دهه گذشته در اکثر دانشگاههای کشور تدریس می شود و به عنوان منبع اصلی مورد استناد استادان و متخصصان این حوزه است.
 
از خداوند متعال برای همگی عاقبت بخیری آرزومندیم و امیدواریم بتوانیم در ساخت بیش از پیش کشور نقش سازنده ای ایفا کنیم.
 
انجمن علمی مدیریت دولتی ایران
سوم مهر ماه ۱۴۰۰


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انجمن علمی مدیریت دولتی ایران ،www.ispap.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین