پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
حسینعلی حاجی‌دلیگانی بیان کرد: همکاران مخالف طرح شفافیت آراء نمایندگان، دغدغه‌هایی بابت فشار و تهدید برخی گروه‌های صنفی در خصوص رأی مثبت و یا منفی خود نسبت به موضوعات مختلف دارند.
شعار سال: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص ارزیابی خود از تصویب و یا رد طرح شفافیت آرای نمایندگان به گفت: معتقد به تصویب این طرح هستم؛ البته کلیات این موضوع نیاز به تبیین دارد. اگر همکاران به گزارش شفافیت که کمیسیون آیین نامه ارائه داده است؛ مراجعه کنند، به این طرح رأی خواهند داد و یک حرکت جدیدی در مجلس یازدهم را پایه‌گذاری می‌کنند.

حاجی‌دلیگانی افزود: احتمالا این طرح ظرف سه هفته آینده در دستور کار قرار گیرد؛ البته به شرطی که طبق تبصره ۱ ماده ۱۰۰ جایگزین موضوعات دیگر در نوبت شود.

وی در خصوص دیدگاه نمایندگان مخالف این طرح نیز گفت: برخی از همکاران معتقدند در مباحث اجتماعی و یا صنفی ممکن است عده‌ای رأی نمایندگان را تحت تأثیر قرار دهند و به اصطلاح فشار‌هایی وارد کنند و مانع از آزاداندیشی نماینده و یا تهدید وی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهی جزء آغاز شفافیت وجود ندارد، با عملی و همگانی شدن این طرح، ملاک‌ها به مرور تغییر می‌کند. جامعه باید توجه داشته باشد که اعمال فشار‌ها ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد؛ بنابراین خوفی که الان وجود دارد با اجرایی شدن این طرح، شکسته می‌شود و نمایندگان نباید نگرانی در این رابطه داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۱۴۵، www.eqtesaddan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین