پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت:با بحث‌های که میان نمایندگان انجام شده طرحی که برای شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار گرفته در مجلس رای می‌آورد و شفافیت از مجلس آغاز خواهد شد.
شعار سال: حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این طرح در دستور کار پارلمان قرار دارد و در روز‌های آینده در صحن پارلمان بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شفافیت را از مجلس باید شروع کنیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران براساس شفافیت زائیده شده و چه اشکالی دارد که نمایندگان آرا خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا مردم بدانند موکلان آن‌ها بدانند در مجلس چه رفتار و عملکردی داشته اند.

نماینده رباط‌کریم در مجلس تصریح کرد: عملکرد مالی خود و خانواده نمایندگان باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا آن‌ها بدانند چه فردی را به مجلس فرستاده‌اند تا کار‌های آن‌ها را پیگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اعلام اینکه رئیس مجلس نیز به دنبال ایجاد شفافیت در قوه مقننه است و به جد پای کار تصویب طرح ارائه شده برای این منظور است، عنوان کرد: با بحث‌های که میان نمایندگان انجام شده قطعا طرحی که در دستور کار قرار گرفته در مجلس رای می‌آورد و شفافیت از مجلس آغاز خواهد شد.

نوروزی با تاکید براینکه این طرح موجب می‌شود که عملکرد مجلس و مردمی بودن آن ارتقا یابد، اظهار داشت: اگر مجلس و نمایندگان شفافیت را از خود شروع کند حتما سایر دستگاه‌ها به ویژه قوای مجریه و قضائیه نیز شفاف‌تر از گذشته عملکرد خود را در اختیار مردم قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه موضوع شفافیت در کوتاه مدت و بلندمدت آثار مثبتی برای کشور دارد، گفت:طرح شفافیت آرای نمایندگان نحوه تصمیم‌گیری در دستگاه‌ها را به خوبی روشن می‌کند و دولت و شورای عالی قضایی می‌توانند به جز بخشی که به لحاظ امنیتی ملاحظاتی دارد، مکمل شفافیت عملکرد مجلس شورای اسلامی شوند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۴۰۰، کدخبر:۳۸۰۵۱۶۴، donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین