پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: رتبه ایران در تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در سال قبل در دنیا پنجم و امسال در رتبه چهارم بعد از هند، چین و امریکا قرار دارد که در ۱۰ سال گذشته به شکل صعودی در سطح کشور این شرایط اتفاق افتاده است.

شعار سال:  نفیسه حسینی یکتا امروز ۲۲ مهرماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان گیاهی موثر در درمان کرونا در کرمان اظهار کرد: با تلاش در مسیر درست تحقیقاتی و علمی، احتمال رسیدن به داروهای موثر در طب سنتی ایرانی وجود دارد.
 
وی افزود: استفاده از طب سنتی ایرانی رویکرد مدنظر وزارت بهداشت است و این رویکرد در دانشکده های طب سنتی کشور و از جمله دانشکده پرتوان کرمان در دستور کار قرار دارد و تحقیقات متعدد و متنوعی در حوزه های مختلف در این خصوص انجام می شود.
 
حسینی یکتا تصریح کرد: رتبه ایران در تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در سال قبل در دنیا پنجم و امسال در رتبه چهارم بعد از هند، چین و امریکا قرار دارد که در ۱۰ سال گذشته به شکل صعودی در سطح کشور این شرایط اتفاق افتاده است.
 
مدیرکل طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از محورهای مورد تاکید علاوه بر اقتصاد دانش بنیان، نگاه ویژه به توان بومی است و در تمام دانشگاه ها گروه های طب سنتی می توانند یک دریچه جهشی برای سرعت ورود دانشگاه به دانشگاه های نسل سوم و چهارم باشند.
 
وی اظهار کرد: در طب سنتی ممکن است حواشی مختلف بشنویم که هرچه بحث های ایجابی و موارد تحقیقاتی مبتنی بر طی مسیر علمی مانند این داروهایی که امروز رونمایی می شود، بیشتر نمود پیدا کند، موضوعات دغدغه آور و حواشی آفرین برای نظام سلامت کمتر خواهد شد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون  ، تاریخ انتشار: 22 مهر 1400، کدخبر: ،www.purson.ir،365432

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین