پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
مسعود شهریاری گفت: کتاب «۵۵» حاوی پرتره اهالی فرهنگ و هنر همچون احمد شاملو، محمدرضا شجریان، عباس کیارستمی، هوشنگ گلشیری، محمدرضا درویشی و دیگران استادان فرهنگ و هنر ایران تا آبان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شعار سال: مسعود شهریاری مدیر انتشارات کارگاه‌ اتفاق، با این توضیح که از مجموعه فرهنگ و هنر ژاپن دو کتاب به‌زودی نشر می‌یابد به هنرآنلاین گفت: این مجموعه‌ها‌ که شامل «شاعران ژاپن» و «نقاشان ژاپن» است با ترجمه و تحقیق ع.پاشایی منتشر می‌شوند. تاکنون از مجموعه شاعران ژاپن کتاب‌هایی در ارتباط با زندگی و شعر باشو، ریوکان، ایسا، شیکی و بوسون منتشر شده و از مجموعه‌ نقاشان ژاپن هم کتاب‌های سن‌گایی نقاش و استاد بزرگ ذن و ذن‌گا نقاشی ذن نشر یافته است.
 
او با بیان این که دو کتاب تازه از مجموعه‌ نقاشان در دست انتشار است، ادامه‌داد: یک کتاب «هاکویین؛ درنای فرزانه» نام دارد که شامل زندگی و نقاشی هاکویین اکاکو نقاش و استاد ذن ژاپنی در قرن هفده و هجده است. علاوه‌بر آثار او به شرح آثارش نیز در کتاب پرداخته شده. هاکویین با انتشار این کتاب برای نخستین بار در ایران معرفی می‌شود و اثری مرتبط با او در بازار موجود نیست.
 
شهریاری با این توضیح که کتاب دیگر از مجموعه نقاشان ژاپن «هوکسای» نام داد، افزود: این اثر شامل زندگی و نقاشی کاتسوشیکا هوکسای، نقاش بزرگ ژاپن در قرن هجده و نوزده است. او با تکنیک «اوکی یوئه» در جهان شناخته شده و اثر معروف او با عنوان «موج بزرگ» از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان محسوب می‌شود که با تکنیک اوکی‌یوئه خلق شده است.
 
او همچنین با بیان این که مجلد اول کتاب «۵۵» نیز آبان ماه به چاپ می‌رسد، تصریح‌کرد: این اثر حاوی ۵۵ پرتره از اهالی فرهنگ و هنر همچون احمد شاملو، محمدرضا شجریان، عباس کیارستمی، هوشنگ گلشیری، محمدرضا درویشی و دیگران اساتید فرهنگ و هنر ایران است. عکس‌ها توسط مهرداد اسکویی و در ادامه‌ پروژه‌ دیرپای او در زمینه عکاسی از مفاخر ایران برداشته شده و ناصر فکوهی انسان‌شناس، نویسنده و مترجم، نیز برای هر پرتره یادداشتی نوشته است.
 
شهریاری یادآور شد: کتاب سه جلدی «یادگیری هنر مدرن» (موزه موما)، مراحل نشر را طی می‌کند. موزه هنر مدرن (موما) سایت مفصلی دارد به نام یادگیری هنر که آثاری که در موزه هست را معرفی می‌کند و از این راه هنر مدرن را یاد می‌دهد. این برای نخستین بار است که به یک سایت به مانند ساختار کتاب نگاه شده است که به‌زودی منتشر می‌شود. همچنین در کنار انتشار این کتاب وب اپلیکیشن فارسی این سایت نیز توسط کارگاه اتفاق منتشر خواهد شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری هنرآنلاین  ، تاریخ انتشار:  27 مهر 1400، کدخبر:166312،  www.honaronline.ir 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین