پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
رفتارشناسی نظام اداری و بروکراتیک کشور در قانون گذاری سریع و تعلل در برداشتن قوانین ناکارآمد را می‌بایست در ریشه‌هایی نظیر ضعف در طراحی نظام‌های جامع یکپارچه و کمبود مدیران غیر محافظه کار تخصصی، مطلق پنداری قانون و عدم حساسیت به تقدم حقوق بر قانون و کم توجهی به مطالبه گری حقوق توسط شهروندان، ضعف شدید در ساخت سیاسی چند کانونی با تاکید بر حضور موثر احزاب و مطالبه گری‌های آن‌ها، گرایش بالا به منظم جلوه دادن اوضاع و ویترین چینی مدیریتی و مواردی همانند جستجو کرد. چرخه تصمیم سازی، تصمیم گیری، سیاستگذاری و قدرت ورزی در کشور دچار آسیب‌های عدیده بوده و چالش‌های فراوانی در ارتباط نظام‌مند حلقه‌های چهارگانه با یکدیگر وجود دارد. بعنوان مثال، منع تردد شبانه کرونا کی لغو می‌شود؟ چرا با وجود حضور شبکه‌های اجتماعی آسیب زا‌تر از تلگرام، تداوم فیلترینگ آن ادامه دارد؟ چرا با وجود منع قانونی ماهواره کسی در برابر همه گیری آن واکنش نشان نداده یا حذف قانون را درخواست نمی‌کند؟ چرا کسی با وجود ضعف مسلم و اثبات شده مدیران دولتی، درخواست محاکمه مدیران اهمال کار را پیگیری نمی‌کند؟ و.. واقعا از خود پرسیده اید که با وجود صدور کارت واکسن و چطور می‌توان اثبات کرد مالک پشت خودرو نشسته است یا دوستش که خودرو را امانی از او گرفته؟ برای خودرو‌های اداری فعال در بخش خصوصی، چه تدبیری اندیشیده شده است؟ سرنشینان خودرو چطور چک می‌شوند؟
شعار سال: آقای محسن فرهادی به مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و افزود: کلیات این طرح مصوب شده و اجرای آن در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا نیز قرار گرفته است؛ یکی از بخش‌های این طرح، تردد‌های بین استانی و بخش دیگر تردد شبانه است.

وی اضافه کرد: احتمالاً منع تردد شبانه لغو می‌شود و محدودیت در تردد‌های بین استانی برای کسانی که واکسن زده‌اند و کارت واکسیناسیون دارند برداشته خواهد شد.

فرهادی ادامه داد: زمان کوتاهی نیاز است تا سامانه‌های وزارت بهداشت به سامانه وزارت کشور و پلیس راهور وصل شود و به محض وصل شدن و ابلاغ طرح محدودیت هوشمند، طرح منع تردد شبانه لغو و تردد بین استانی برای کسانی که کارت واکسن کرونا را دارند آزاد خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 4
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۳۲۶۰۳۷۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین