پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: منع تردد شبانه لغو نشده و افرادی که شبانه به مراکز واکسن می‌روند، پلاک خودروی خود را در اختیار این مراکز قرار دهند.
شعار سال: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور در حاشیه جلسه ستاد کرونا در جمع خبرنگاران گفت: درمورد آخرین تصمیمات مراسم اربعین، در سفر نخست‌وزیر عراق به ایران ملاقات‌هایی داشتیم که با همکاری وزیر خارجه برگزار شدند و مسائلی مطرح شدند.

ذوالفقاری افزود: یک تیم به عراق اعزام و جلساتی در عراق برگزار شد و ساعتی قبل آخرین توافقات به امضای دو طرف رسید.

او ادامه داد: سهمیه زائرین ایرانی در نهایت ۶۰ هزار نفر اعلام شد؛ شرط هر دو کشور برای اعزام زائران گرفتن دو دوز واکسن است و هر دو طرف این شرط را قید کرده‌اند و افراد باید گواهی واکسن را همراه داشته باشند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور عنوان کرد: در زمان دریافت ویزا نیاز به تست پی سی آر نیست، ولی موقع سفر به عراق در فرودگاه باید تستی که کمتر از ۷۲ ساعت گذشته ارائه شود.

از زائرانی که به کشور بازمی‌گردند، تست پی سی آر رایگان گرفته می‌شود

او افزود: با توجه به هماهنگی‌های داخل کشور مقرر شد وزارت بهداشت از همه زائران که به کشور بر‌می‌گردند تست پی سی آر به صورت رایگان گرفته شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: ویزا برای مدت یک ماه اعتبار خواهد داشت و با عنوان ویزای اربعین صادر خواهد شد.
او همچنین گفت: برای رفتن زوار به عراق توافق از طریق مرز‌های زمینی صورت نگرفت و همه مرز‌های زمینی بسته است، ولی برای کاهش هزینه ها، افراد می‌توانند از طریق مرز زمینی مهران به کشور برگردند.

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: مشکلی برای زواری که گذرنامه خود را مفقود می‌کنند وجود ندارد.

او افزود: برای حمل نیاز‌های موکب داران مذاکراتی صورت گرفت که مقرر شد در یک سقف معین امکانات موکب داران را به عراق ارسال کنیم که برای این کار رانندگان کامیون‌ها باید واکسن زده باشند و تست پی سی آر داده باشند.
معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور در ادامه گفت: برخی از همسایگان قصد داشتند برای اعزام زوار از خاک ایران استفاده کنند که ما اجازه این کار را ندادیم.

مردم به مرز‌ها نروند

او در توصیه به مردم گفت: مردم به مرز‌ها نروند، چون هیچگونه خدمت‌رسانی در مرز‌ها نداریم.

ذوالفقاری با اشاره به تردد شبانه گفت: منع تردد شبانه هنوز ادامه دارد و به دستگاه‌ها ابلاغ شد، پلاک خودرو‌های افرادی که شبانه برای زدن واکسن مراجعه می‌کنند در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گیرد و نسبت به حذف جریمه این افراد اقدام شود.
 
تتتتتتتتت
 
رئیس ستاد اربعین در پایان نسبت به این اشتباه پیش آمده گفت: افرادی که در آن شب جریمه شدند، به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند تا نسبت به بخشش جریمه آن‌ها اقدام شود.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ابتکار نیوز، تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۸۲۰۲۲، ebtekarnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین