پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
احمد آزاد چند سالی بود که در اصفهان زندگی می‌کرد. احمد آزاد امروز، دهم آبان ۱۴۰۰ پس از مدتی بیماری در سن ۶۰ سالگی درگذشت.
شعار سال: احمد آزاد، خواننده قدیمی در سن ۶۰ سالگی در ایران درگذشت.

احمد آزاد در ۱۷ فروردین ۱۳۴۰ متولد شد. آزاد خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود.

احمد آزاد در اصفهان فراگیری ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی و سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی آغاز کرد. پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت، مبانی موسیقی را با لقمان ادهمی و مهدی تاکستانی آغاز کرد.
 
با آمدن سیاوش زندگانی به آمریکا با او همکاری و اجرای کنسرت نمود و هم‌چنین به خواندن و تمرین ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی از جمله ردیف آوازی استاد دوامی، میرزا عبدالله، محمود کریمی و دیگر استادان پرداخت. وی همچنین از محضر استاد حبیب‌الله خان بدیعی و جلیل زلاند و استاد ایرج استفاده کرده‌است.

آشنایی بیشتر احمد آزاد با موسیقی ایرانی و روش خواندن و اجرای ردیف‌های موسیقی، پس از آمدن ایرج و گلپایگانی به آمریکا و آشنایی با این دو موسیقیدان بود. وی همچنین در دانشگاه‌های آمریکا به تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت. او همچنین مجری و برنامه ساز برنامه بامداد آدینه نیز بود که در هر قسمت به گفتگو با یکی از چهره‌های موسیقی می‌پردازد.

احمد آزاد خواننده قدیمی درگذشتبنابر آگهی فوت که صفحه اینستاگرامی وب‌سایت خصوصی منتشر کرده، احمد آزاد در اصفهان و در آرام‌گاهی خانوادگی به خاک سپرده شده و چهارشنبه برای او مراسم سوم و هفتم برگزار می‌شود.


احمد آزاد چند سالی بود که در اصفهان زندگی می‌کرد. او امروز، دهم آبان ۱۴۰۰ پس از مدتی بیماری در سن ۶۰ سالگی درگذشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۵۱۲۲۶۳، www.fararu.com
 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین